Прочетен: 2274 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 02.01.2011 22:19
news.bg
Руската служба за контрол на транспорта предписа да бъдат преустановени полетите на Ту-154 във връзка с катастрофата в Сургут, съобщи Интерфакс.
Според представител на пресслужбата на „Ространснадзор" в цяла Русия се ползват 15 такива самолета, два от които в компания „Когалимавия".
Предписанието е полетите да бъдат прекратени до установяването на факторите, причинили катастрофата в Сургут.
Припомняме, вчера при пожар на самолет Ту-145 в руския град Сургут загина един човек, а над 30 бяха хоспитализирани.
Една от версиите за пожара, пламнал е нарушаване на правилата за пожарна безопасност и за експлоатация на самолета, каза говорител на следствието.
http://news.ibox.bg/news/id_1334538511
През 1963 г. излиза следващият успешен лайнер на компанията - В-727, от който модел през периода 1963-1984 г. са произведени 1 832 екз. Това е среден клас лайнер и той е много популярен и най-продавания самолет в света до средата на 1970-те години, когато бива изместен от следващия проект на Боинг.
В края на 1960-те Боинг започва производството на най-разпространения в света еърлайнер Боинг 737, от който са произведени множество модификации и общото производство е над 5000 бр. Счита се, че и сега на всяка пета секунда в света излита такъв самолет. Първият В-737 е произведен през 1967 г., неговото производство продължава и до днес, тъй като през този дълъг период В-737 претърпява голямо развитие и като модификации.
В-747 се произвежда в няколко конфигурации и може да превозва до 524 пътници, разположени на два етажа със средна скорост 1046 км/час. До средата на 2006 г. са произведени 1450 самолета от този тип.
В началото на 1980-те години, преди да преустанови производството на В-727, компанията Боинг започва производство на заместващ го модернизиран среден клас трансконтинентален лайнер - В-757. Това е един от много успешните проекти на компанията. Демонстрационният опит е на 19 февруари1982 г., а масовото производство е от началото на 1983 г. до края на 2004 г. За този период са произведени и продадени около 1050 машини.
През август1982 г. Боинг започва производството на модела В-767 - следващия след В-747 си модел със широко тяло, т.е. за превоз по-голям брой пътници по най-натоварените линии. До този момент са развити 4 модификации на този модел и са произведени над 950 машини.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BE%D0%B8%D0%BD%D0%B3
От гордостта на руската гражданска авиация са останали всичко на всичко 15 БРОЯ срещу десетки хиляди самолети произведени от компаниите на свободния свят.