Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.08.2016 12:00 - СПОМЕН ЗА БАБА И ДЯДО
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 1861 Коментари: 6 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

... а котката връз гърбавия туч 
си мърка тъй от миналата ера, 
и дядо ми с пробития маркуч 
полива пак лехите със пипера, 
ще го удавиш! – баба го гълчи, 
синията търкулва върху пруста, 
а манджата – по всичко си личи, 
и тази вечер ще ми бъде вкусна, 
погачата на баба ще снове 
из крайните нивя с царевичака, 
и – както се е кръстил векове, 
над хляба дядо ще се кръсти в мрака, 
допивам си отчекнатия юз 
с ракийцата от дивите скоруши, 
и – хапнем ли, на килнатия пруст
лула тютюнец с дядо ще изпушим, 
неотбелязан в календара ден – 
един, потеглил в Нищото, четвъртък...

Със тия светли хорица край мен 
навярно Бог направи ме безсмъртен!

 

25 август 2016 г.
гр. Варна, 20, 30 ч. 




Гласувай:
17



1. selena1 - Razplaka me
26.08.2016 12:41
Uspja da me pazplache6 4u...
цитирай
2. pvdaskalov - * ! *
26.08.2016 14:42
"Със тия светли хорица край мен
навярно Бог направи ме безсмъртен!"
Така чувстваш нещата, Чу, и аз няма да ги оспорвам, но за мен безсмъртни са любимите хора от спомените ми. Аз не мога да създам такава атмосфера за моите внуци и ми е чудно с какво те ще ме запомнят. Тъжна работа... Вторачени в дисплейчетата на мобилните си устройства, дали въобще забелязват нещо характерно в поведението ми? Мисля, че светът с всяко поколение се изменя, и изменя, и все повече губи от чара на матриархалното или патриархално семейство на отминалите времена.
Селена пише, че се е разплакала. С тези сцени лягам, и ставам, и животът става що годе поносим.
Не коментирам творбата... Но си позволих да си представя там някъде на двора или в мутвака постоянното присъствие - кучето и котето.
Жив и здрав!
П и е р
цитирай
3. deleted-4udovi6teto - Uspja da me pazplache6 4u. . . Така ...
26.08.2016 18:05
selena1 написа:
Uspja da me pazplache6 4u...

Така сте вие - жените, плачете от вятъра дори.
Благодаря.
Чу
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - "Със тия светли хорица край ...
26.08.2016 18:06
pvdaskalov написа:
"Със тия светли хорица край мен
навярно Бог направи ме безсмъртен!"
Така чувстваш нещата, Чу, и аз няма да ги оспорвам, но за мен безсмъртни са любимите хора от спомените ми. Аз не мога да създам такава атмосфера за моите внуци и ми е чудно с какво те ще ме запомнят. Тъжна работа... Вторачени в дисплейчетата на мобилните си устройства, дали въобще забелязват нещо характерно в поведението ми? Мисля, че светът с всяко поколение се изменя, и изменя, и все повече губи от чара на матриархалното или патриархално семейство на отминалите времена.
Селена пише, че се е разплакала. С тези сцени лягам, и ставам, и животът става що годе поносим.
Не коментирам творбата... Но си позволих да си представя там някъде на двора или в мутвака постоянното присъствие - кучето и котето.
Жив и здрав!
П и е р

Седни и "запиши" своите хорица, Пиер, аз моите все не смогвам да ги "вкарам" в стих.
Дано ти успееш в своите прози.
Благодаря.
Чу
цитирай
5. indiram - Здравей, Валери!
27.08.2016 00:24
12 - от мен!
Питах един блог-прияятел, дали знае какво е коньге... а, той ми каза да питам тебе, Валери, че си бил по-по-по-... Пък, аз, не те попитах...

Четвъртък е много важен ден! - да се отбележи в Календара!...

Поздрави!
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - 12 - от мен! Питах един блог-пр...
27.08.2016 06:45
indiram написа:
12 - от мен!
Питах един блог-прияятел, дали знае какво е коньге... а, той ми каза да питам тебе, Валери, че си бил по-по-по-... Пък, аз, не те попитах...

Четвъртък е много важен ден! - да се отбележи в Календара!...

Поздрави!

Не знам значението на тази дума, Индирам.
Благодаря.
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9357810
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930