Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2010 10:58 - Виктор Канзуров: Божидар Димитров е фурнаджийска лопата, в Македония се компрометира
Автор: meto76 Категория: Политика   
Прочетен: 1720 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 09.03.2010 11:00


Виктор Канзуров: Божидар Димитров е фурнаджийска лопата, в Македония се компрометира  

9 Март 2010

Светослава Банчева  

image Виктор Канзуров. Снимка: e-vestnik

Виктор Канзуров e на 38 г., от Скопие, журналист, в момента работи на свободна практика. Преди е работил във в. „Македонско дело”, „Вечер”, „Старт”, „Нова Македония” и интернет изданието „Трибуна” - tribune-eu.com. Следвал е философия в скопския университет “Св. Кирил и Методий”. Може би единственият македонски журналист, който критикува властите в Македония от пробългарски позиции, но не пести критики и към българските власти. За критиките си срещу македонизма и сърбоманството е обвиняван, заплашван и арестуван няколко пъти с измислени обвинения, още по времето, когато Македония е част от Югославия. Преди 2 години беше задържан в интернет клуб с обвинения за пиянство и ексхибиционизъм, при положение, че има достатъчно свидетели в препълнения клуб, които го оневиняват. Подобен род окалващи обвинения са отправяни и към други македонци с българско самосъзнание.
Канзуров неотдавна държа реч на откриването на бюст на Ванчо Михайлов във Велес, в двора на къщата на Драги Каров. Той отправя в речта си критики към министър Божидар Димитров, които се посрещат с ръкопляскания. На другия ден в интервю в български медии министърът го обвинява, че е „професионален българин” и търгува с български паспорти. Канзуров няма българско гражданство.

- Как влязохте в сблъсък с българския министър Божидар Димитров?

- Докато беше директор на Националния исторически музей, той ни обещаваше, че като стане министър, ще помогне и финансово, и по други начини, за разни културни прояви на македонските българи. А ние имаме голяма нужда от помощ, защото сме тотално маргинализирани и почти не съществуваме като общност. Та той ни говореше: „Момчета, изчакайте до юли“. Когато стана министър, каза: „Аз сега съм нов, изчакайте още няколко месеца“. Изчакахме, но нищо не се случи. А си спомням, че за всички други политици, които преди това ни обещаваха различни неща и не ги изпълняваха, той казваше: „Какво очакваш от политик – да говори истината ли?“.

image Виктор Канзуров. Снимка: e-vestnik

- Вие по-конкретно какво очаквахте?

- Аз имах проект за пробългарско списание. Изпратих му го готово, странирано и дори той даде изявление във вестник „Класа“, че ще  подкрепи това македонско пробългарско списание.

- А сега какво казва?

- Сега казва: „България е в рецесия, няма пари“. Аз не съм толкова тъп, че Божидар Димитров да си прави майтап с мен. Виждам, че се организира концерт на Горан Брегович в София за посрещането на 2010 година. Той гостува и в Скопие за новата 2006 година. Един негов концерт струва 300 000 евро, а личният хонорар, само на Горан Брегович, е 110 000 евро. Ако България, Столична община или БНТ (благодарение на субсидиите от държавата), има 300 000 евро, защо да няма 3 000 евро месечно за пробългарско списание в Македония? Но може би на Божо не му се иска да има такова издание, защото ще загуби монопола върху македонския въпрос и в България, и в Македония. Той е един от дежурните адвокати, които уж ни защитават, а с крайните си, мегаломански и дразнещи изяви, само ни създава проблеми. След неговите неартикулирани изяви, в Македония за нас следват репресии. Освен това той ме обиди и на лична основа.

- Какво стана точно между вас?

- Във Велес, на откриването на бюста на Иван Михайлов, поисках оставката на Божидар Димитров и казах, че той е фурнаджийска лопата. Сега е в ГЕРБ, преди беше в БСП, близък до Първанов. Когато Волен Сидеров беше в зенита на популярността, беше близък до Волен Сидеров. От нас, македонските българи, той само се опитва да извлече дивиденти – лепи ни се по един лигав начин, когато сме медийно атрактивни.

image Виктор Канзуров. Снимка: e-vestnik

- Какво ще рече „медийно атрактивни“? Когато ви арестуват ли?

- Да, когато сме арестувани, когато откриваме някакъв бюст на български революционер от Македония, когато срещу нас има медийни атаки или  управляващите в Македония ни подлагат на репресии. Тогава Божо иска да бъде много близък с нас. Аз поисках оставката му, защото той според мен с нищо не ни помага. По принцип е юридически легитимно България да не помага на македонските българи и въобще – на българите в чужбина. Може в морален аспект да не е етично, но е съвсем легитимно. Но нека България да каже откровено: „Братя, довиждане или сбогом“. А не Божо непрекъснато да е някакъв фактор по македонския въпрос. Значи – хем да е фактор, хем да не помага, хем да отправя такива глупави, фалшиви обвинения към мен. Когато му поисках оставката във Велес, последваха аплодисменти от хората. Поне в Македония, той вече е загубил всякаква легитимност.

- В какво ви обвини Божидар Димитров?

- Той каза в едно интервю за агенция „Фокус“, че аз съм „професионален българин“ и печеля пари от посредничество за получаване на българско гражданство. Все едно съм част от паспортната мафия. Аз ще заведа дело срещу него за клевета, защото обвинението му е абсурдно. Всички в Македония знаят, че аз самият нямам българско гражданство. Дори не знам каква точно е процедурата за посредничество…

- Освен това сте били арестуван. Колко пъти?

- Веднъж ме арестуваха преди две години. Докато съществуваше бивша Югославия, няколко пъти са ме арестували, през 1989 година, още 18-годишен.

- Във връзка с пробългарската ви дейност ли?

- Да, или както я наричаха преди промените – антиюгославска дейност, за отделяне на Македония от Югославия.

- А сега български министър ви обвинява, че търгувате с български паспорти?

- Да. Катастрофа. За мен този човек вече не съществува – с него може да се видим само в съда. Български министър обвинява човек, който си слага главата в торбата за българска национална кауза. Това е най-малкото несправедливо. И е срам за България.

- Казвате, че сега в България медиите са по-зле и от македонските. Какво имате предвид?

- Аз съм журналист от 1999 година и много добре знам как стават нещата. Журналистката, която му взима интервю на Божидар Димитров за агенция „Фокус“, не ни нарича българи, а: „хора, които се представят за българи“. Според мен това е целенасочено. По всички журналистически правила тя трябва да чуе и другата страна, а не ми се обадиха от агенцията. Чудно ми е - аз ли трябва да се моля да получа възможност за опровержение? Има ли право тази агенция да говори за недемократичността на македонските медии и за това как има реч на омразата и антибългарски настроения в македонските медии, след като ни ми дава думата да се защитя? Доколкото знам хората, които искат да получат българско гражданство, дават на пълномощниците си (какъвто се опитва да ме изкара Божо) документ. С него те отиват или в Министерството на правосъдието, или в Агенцията за българите в чужбина. Тоест - там има документи за всички посредници, може да се провери кой, кога и колко пъти е посредничил. Божидар Димитров директно отговаря за тази агенция като министър и отправя такова фалшиво обвинение. Тоест, тук е под въпрос и неговата компетентност като министър.

image Виктор Канзуров. Снимка: e-vestnik

- В кои други български медии има подобно отношение към вас и по македонските въпроси?

- Вчера Божидар Димитров беше гост на предаването „На 4 очи“ по Нова телевизия. Преди това една журналистка от това предаване ми се обади, говорихме 10 минути, обясних й всичко, но след това водещата направи едно подмазващо интервю с Божидар Димитров – че имал висок рейтинг и т. н. Не знам за какъв висок рейтинг може да става въпрос, след като виждам, че по форумите го правят за смях. Значи за българските медии съм атрактивен и непрекъснато ми се обаждат, когато съм арестуван и имам проблеми с македонските власти, но когато съм обвинен в България от министър, който след многото трансфери е станал част от управляващата партия, настава пълно мълчание. От медийна гледна точка случаят е атрактивен – аз съм известен и в България, и в Македония като застъпник на българщината. Получавам несправедливо обвинение от Божидар Димитров, след като във Велес обявих, че е фурнаджийска лопата и му поисках оставката. Но медиите не му задават нито един въпрос на тази тема, защитават Божидар Димитров. И как същите медии утре ще отправят обвинения към македонските медии, когато излъчват антибългарска пропаганда? Ако за някого има фалшиво обвинение, че е „професионален българин“ и печели пари от гражданства и не му се даде право на отговор, тогава тези медии са антибългарски. В събота имаше договорено интервю с Драги Каров и с мен в една телевизия, което също беше цензурирано.

- Тоест, спряно, така ли?

- Да, трябваше да участваме, но ден преди предаването шефовете казали на водещия, че в тази телевизия не може да се атакува Божидар Димитров и намериха друг гост вместо нас. Големият патриотар Велизар Енчев, който непрекъснато - години наред - искаше да му бъда гост, наскоро също каза: „В нашата телевизия не може да се атакува Божидар Димитров“. Когато телевизиите и журналистите искат да си правят пиар кампании, че са защитници на българщината в Македония, ме търсят, а сега, когато има клевета от Божидар Димитров по мой адрес, никой не ми дава думата. Как аз утре да бъда гост в такива предавания? Това демокрация и свобода на словото ли е? За какво става въпрос тук? Защитава се един човек, който отправя фалшиви обвинения.

- По какъв начин се опитваше Божидар Димитров да използва медийната ви популярност? Като ваш защитник ли се представяше?

- Например, след като открихме бюста на Тодор Александров във Велес преди две години, водещият на вечерните новини на телевизия ВВТ ни се обади на мен и на Драги Каров за интервю по телефона. Не знаехме, че Божидар Димитров е в студиото. Когато разговорът с Драги Каров приключи и бях включен аз, още докато журналистът ми задава въпрос, чувам Божо Димитров как ми казва: „Здравей, Викторе!“. По този начин, като се държи фамилиарно, той иска да се представи като мой близък приятел. Защото по това време аз съм атрактивен за българската общественост и минавам за положителна личност. И в самото предаване той говори положително и за Драги Каров, и за мен. Непрекъснато ни се обаждаше (почти всеки ден) да му гостуваме в предаването „Памет българска“. Ние приехме и той ни представи на зрителите с думите: „Сега ще ни гостуват двама благородни българи“. Как така аз веднъж съм благороден българин, а сега, две години по-късно, се превръщам в „професионален българин“? Ами той, с неговия живот на агент на ДС, не е ли могъл още тогава да разбере, че съм „професионален българин“? Как изведнъж го „научава“, точно след като аз съм го критикувал публично? При нас, в Македония, децата казват: „Който си вика, за себе си вика“. Вероятно той е „професионалният българин“, който се опитва да манипулира българското обществено мнение.

image Виктор Канзуров. Снимка: e-vestnik

Аз казах и във Велес, че Божидар Димитров финансира един бивш, а може би и настоящ доносник на УДБА (б. р. - югославската тайна служба за държавна сигурност). Става дума за лице с инициали П. Е. - гражданин на Скопие, роден в Югозападните части на днешна Република Македония. Значи Божидар Димитров финансира този УДБА-джия, който уж се прави на българин, но никога не го е заявил публично - винаги говори така, че да бъде приет и от македонска, и от българска гледна точка. На нас такива хора не ни трябват. Но Божидар Димитров може би е намерил в него своята сродна душа. Защото и двамата се отличават с едно – непрекъснато говорят. В Македония на това му казваме „мелене“. Само мелят, без значение какво – важното е да не дават думата на другите. Въпросът е дали Божидар Димитров нарочно го финансира, или не е могъл да разбере, че този е УДБА-джия. Ако е второто, то като агент на българската ДС, Божидар Димитров трябва да върне парите на българските данъкоплатци, които са финансирали неговото агентско образование. Защото нищо не е станало от него. Той защитава УДБА-джиите, вместо българските национални интереси. Освен това знаем, че си сътрудничи с някакво дружество за българо-македонско приятелство, което е учредено в централните части на днешна Република Македония. Хората в него също са сътрудници на днешната Държавна сигурност, а Божо Димитров си сътрудничи с тях. Дали това е полезно или вредно за общата кауза, за него няма значение – важното е да е под светлините на прожекторите. Докато беше директор на Националния исторически музей, докара в Македонското студентско дружество във Вардар един мъж, тогава студент в София, родом от гр. Щип, Македония, който е с просръбски убеждения. Той развали дружеството във Вардар, а самият Божо Димитров го е приел в музея на работа със заплата.

Божидар вече не е обичан и в Западните покрайнини.

- По какъв начин се е компрометирал там?

- Там той контактува с нишкия владика Пахоми. За Божидар Димитров е важно да се поздравява с хора, които имат някаква титла. Ами какви ги наприказва за църквата, която построиха нашите сънародници в Западните покрайнини? Появи пред българската общественост и каза: „Имаме голям успех. Постигнахме компромис“. Какъв е компромисът – по сръбските църковни закони само лице, което е следвало на територията на Република Сърбия може да бъде главен поп в църквата – значи трябва сръбски поп да бъде главен в българската църква, обаче нашият български поп ще му помага и ще бъде клисар. Е какво означава да бъде клисар? Да целува ръката на сръбския поп ли? Ето завалията Божо колко е компетентен - и за националните въпроси, и за църковните въпроси, и по всички въпроси.

Мога да дам още един пример – когато бил помолен да помогне на нашия сънародник Никола Стоянов, който е арестуван с фалшиво обвинение от гръцките власти, Божидар Димитров казал: „Не трябва да се намесваме в този въпрос сега, защото с Република Гърция имаме много добри приятелски отношения“. Искам да подчертая тези негови „дела“ и да попитам - заслужава ли да бъде министър, който отговаря за българите в чужбина или за българите от диаспората?

Той, дори когато се бори срещу друг човек, го прави по най-вредния и за себе си начин. След месеци или години той ще загуби делото срещу мен и ще си плати. За какво е компетентен Божидар Димитров? Винаги, когато при него отидат българи от Македония (и когато беше директор на музея, и сега като е министър), той се хвали със своите сексуални постижения и говори по тази тема. Щом като е толкова привлекателен мъж, да пише книги за успехите в любовния живот, вместо да се бърка в политиката.

http://e-vestnik.bg/8558/viktor-kanzurov-bozhidar-dimitrov-e-furnadzhiyska-lopata-v-makedoniya-veche-nikoy-ne-mu-vyarva/




Гласувай:
3


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 14605600
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9761
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930