Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2010 23:17 - Идиокрация (по повод промените в закона за ГМО)
Автор: meto76 Категория: Политика   
Прочетен: 999 Коментари: 0 Гласове:
0



Идиокрация (по повод промените в закона за ГМО) By svetliospace

Време беше и аз да напиша един гневен и емоционален постинг. Защо пък не? След като „разгневените граждани“ от „гражданските форуми“ като БГМама си позволяват да налагат цензура – било то явна и неявна, този блог си е моето лично, съкровено място. В него ще пиша каквото си искам и ще обвинявам когото си искам. Точка. С това искам да намекна, че ще обсъждам и някои хора, към които отдавна съм насъбрал гняв.

Причината? Отново драмата покрай ГМО. Отдавна не съм писал по тази тема, но както обичам да се изразявам – докато аз се притеснявам дали изпитите ми ще минат успешно, дали поредната ми писмена работа правилно обхваща проблематиката в научните статии, някои си бъркат в носовете, спамят по форумите, пълнят площадите със смехотворни плакати и се изразяват със самочувствието на професори по генетика от Харвард.

Време е вече да си го призная – аз по убеждение съм технократ. И не се срамувам от това. Трябва ли? Навремето един виден бивш български президент се изрази по следния начин: „Аз по убеждение съм марксист“, а беше уж представител на дясна партия. Или както съвсем наскоро един съвременен политик се оплака от „лошия човешки материал“. Казали са си хората това, което мислят. И аз казвам това, което мисля. Засега убежденията ми са технократични.

Та да се върнем на въпроса с ГМО-тата, генно-модифицираните, генно-изродените организми или както искате да ги наречете. Малко предистория: не знам доколко от вас са наясно, но допреди няколко години България беше първа сила от бившите страни от Източния блог в областта на генното инженерство, първо България създаде генномодифицирано растение от тези бивши страни. Наши сортове ГМО растения поетапно и постепенно бяха създадени. Всичко това продължи до светлата 2005 година, когато бе приет рестриктивният закон за ГМО (дотогава нямаше закон).

По думите на доц. Божин Божинов ( http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2010-02-04&article=312095 ) изказвания като „тези ненормалници искат да затрият българската природа“ постепенно водят до това, че младите хора не искат да се занимават с биотехнологии. Съответно през 2005 година всички опити са забранени, получените образци – унищожени. България от водеща сила в областта на биотехнологичните производства се превърна в една от последните – защото да забраниш за 5 години биотехнологични опити е равно на КАТАСТРОФА. Биологията се развива с такива бързи темпове, че дори и ние, които се занимаваме с нея, на практика се обвързваме за цял живот – ако за малко изпуснем темпото и … край с нашата научна кариера.

На практика става така, че в някои университети има открита магистърска програма „Генно и клетъчно инженерство“, има прием по държавна поръчка, има и платен прием. С други думи: държавата първо казва: „Ние имаме нужда от вас“, а след като тези хора завършат, на практика за тях няма работа. Все едно държавата удря шамар с думи: „Ами ние ви подготвихме, ама вече не ни трябвате“. Познайте после къде отиват завършилите специалността. Ето как университетите ни се превръщат в генератор за кадри, които заминават за чужбина. В тях можеш да получиш добра теоретична подготовка от съвременни английски учебници (от личен опит го знам), но после не можеш да се захванеш с нищо… Край.

На фона на това, което казах, аз някак си не мога да проумея, че Лъчезар Тошев, който е завършил Молекулярна биология и Молекулярна генетика, предаде научната кауза и предаде работата на всички тези интелигентни и възпитани биолози, с които непрекъснато общувам. Може би това се дължи на факта, че преориентирал се в политиката човек губи реална представа за ситуацията с генното инженерство поради причината, която вече споменах в по-предния параграф. Може би той просто твърде се е откъснал от цялостната научна работа по въпроса и няма реален поглед върху нещата. Иска ми се да вярвам, че е така, за да не се разочаровам допълнително от него. Но след като допринесе за това законът за ГМО да бъде по-рестриктивен, аз му казвам публично в прав текст в моя форум: Щом вие не искате да съблюдавате интересите на българските научни работници, особено тези, които след като завършат специалност в областта на растителното генно инженерство имат проблеми с намирането на работа, то те ще оттеглят подкрепата си от вас.

Другият човек, който от доста време се каня да го изкоментирам, е моят стар познайник Борислав Сандов от „Зелените“. За „Зелените“ доскоро всичко можеше да се изрази с един израз – зелени, зелени, ама като дините – отвътре червени, отвън зелени image Днес остава неясно дали това все още е в сила (подозирам, че да), но със сигурност се затвърди в съзнанието ми, че „Зелените“ са си една популистка партия. Присъстват на сумати протести по площадите, на базата на красиви увъртания си правят пиар по телевизията. Както и да е…

Моето отношение към Сандов може да се оприличи на отношението между г-н Явор Дачков и г-н Иван Костов. По-добро сравнение не бих могъл да намеря, защото и аз навремето се възхищавах от Сандов, симпатизирах му, впоследствие имах реален сблъсък с него, при който той си показа истинската същност и сега с него съм на нож. Та миналото лято Сандов лично ме обвини в невежество през един социален сайт: „Ти много приказваш, ама нищо умно не казваш“ бяха точните му думи. Аз мислех да публикувам всички скрийншоти от разговора по-нататък. Е – не го направих, замълчах си, защото съм достатъчно тактичен, за да не се занимавам с дребнави заяждания – а и все пак – трябва да поразиш неприятеля по такъв начин, че самият той да не разбере. Та си казах: почакай, почакай… Аз ще те хвана в ситуация, в която ще видим дали твоето обвинение в невежество ще бъде издържано.

Такъв момент дойде доста по-скоро, отколкото го очаквах image Ето думите му ( http://www.cross-bg.net/component/content/article/86-radio/1105040-borislav-sandov-kauzata-protiv-gmo-ne-e-obrechena- ): Като се има предвид, че 99% от генно-модифицираните насаждения се използват за фуражи и гориво, то при всички положения аргументът, който касае изхранването на човечеството, не е състоятелен. ГМО няма да реши продоволствените проблеми, напротив, забелязват се все повече вреди, които носят самите те

Хайде, г-н Сандов… Да си дойдем на думата. Ти нямаш нужното образование, нямаш нужната квалификация, за да се изказваш по този въпрос. Не знам с какво право водиш тези протести и даваш погрешна информация на хората. Остави нужните специалисти да решат дали ГМО ще решат производствените проблеми и дали има повече вреди, отколкото ползи. Съмнявам се, че си прочел и една научна статия по този въпрос… защото аз съм прочел много и съм наясно с ползите и рисковете при ГМО. Ти по образование си географ, не си биолог. И както навремето ми каза по мейла: „Не се занимавай с политика, не е за теб“, така и аз смея да ти кажа безцеремонно: „Не се занимавай с този проблем, ти нямаш нужното образование по въпроса“. Да не говорим, че нямаш и политическо образование и аз имам също толкова право да се занимавам толкова с политика, колкото и ти… Но за разлика от теб, мен отдавна ме забелязаха още в БНР, а след това и в БНТ – политическото риалити.

И така. Изморих се да живея сред общество, в което всеки втори разбира от футбол, политика, от наука, от ГМО. Омръзна ми да живея в условия на идиокрация. И понеже ми омръзна медии, политици, екоекстремисти да нанасят вреда на българската наука, още отсега ви обещавам, че мои приятели в научния сектор ви следят изкъсо. Георги Димитров (от групата за ГМО във „Фейсбук“) обещава, че вече се водят преговори с ректора на Аграрния университет в Пловдив. Ще бъдат повдигнати съдебни дела за клевета срещу медиите, които разпространяват невярна информация за генно-модифицираните организми. А когато делата бъдат спечелени, парите от тях ще бъдат дадени за развитието на българската наука. Ако изобщо може да се съживи науката след екзекуцията, която й нанесоха такива вещи специалисти като Борислав Сандов.

http://svetliospace.wordpress.com/2010/03/20/idiocracy-gmo/



Тагове:   ГМО,


Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 14578938
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9761
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031