Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06.2021 23:12 - Сделка със Сатаната
Автор: troia Категория: Хоби   
Прочетен: 3193 Коментари: 12 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 image




Имало едно време един зъл и грозен крал. Никой не го обичал, но понеже притежавал власт и несметни богатства бил обграден с много ласкатели. Като всеки владетел той се нуждаел от наследници и затова скоро сключил брак с бедна принцеса. Младото момиче било скромно и покорно, но въпреки това често ставало жертва на избухливият му характер. Не изминало много време и на краля се родила женска рожба. Владетелят бил ядосан, защото мечтаел за син. Животът на съпругата му станал още по - нерадостен. Незнайно защо кралят си внушил, че жена му изневерява, а накрая стигнал до извода, че детето не е от него. Като силен и могъщ владетел той трябвало да има само синове. Умолявала го съпругата му да й вярва. Кълняла се в своята непорочност и любов, но напразно. Съпругът й ставал още по-груб и жесток. Накрая една нощ той нахлул в покоите й.  Пронизал я безмилостно с кралският си кинжал, а на стената  се появила тъжната й сянка. Виждайки, че ще е трудно да прикрие убийството, кралят заповядал стаята да бъде зазидана.

Никой не повярвал в естествената смърт на принцесата. Тя била прекалено млада и в отлично здраве.  Слугите в двореца шушукали за появата на призрак на красива жена с воал.



image

 

-          Принцесата плаче, вчера я видях... Душата на принцесата няма покой....Имам чувството, че търси някой, може би детето си... – шептели изплашени  стражите на двореца.

Кралят бил вбесен. Той вече нямал власт над нея, а гробът й чернеел покрит с влажна пръст.

-          Как можах да взема за съпруга най-невярната жена?!  И от онзи свят се опитва да ме злепостави? -  възмущавал се той. Понякога засичал тъжната й сянка да скита из двореца, но щом го съзирала тя изчезвала с писък.



image

 

Дворецът ставал все по-студен и мрачен. Като че ли с убийството на принцесата той започнал да линее и умира. Слугите започнали да го напускат. Денем кралят бродел мълчалив, а нощем обикалял като луд влажните каменни коридори. Почти не спял измъчван от кошмари.

-          Заради нея ще отида в Ада! Заради справедливата си мъст, ще горя цяла вечност. Трябва да се срещна със Сатаната и да го помоля за прошка. Той трябва да ме освободи от вечните мъки. – размишлявал владетелят.

И кралят забравил действителността. Започнал да прекарва дните и нощите  в най-мрачните подземия на двореца. За свой помощник наел стар  вещер, който практикувал черна магия. Така двамата мъже уплътнявали своето време в оформянето на заклинания, пиенето на вълшебни отвари и в подготовка за демоничната среща. След месец, при пълнолуние, когато магичното засилва своята власт настъпила решаващата нощ.



image




Вещерът  очертал  по пода с човешка кръв знаци, дал отвара на краля и призовал най-могъщото  зло. Когато Сатаната се появил, вещерът се оттеглил в най-тъмният ъгъл на подземието и оставил владетелят сам с чудовището.

-          Здравей, сине! Изненадан съм да те видя. Не очаквах да събереш смелост да ме призовеш. Какво ще желаеш от мен? Всъщност не ми казвай. Знам какво си мислиш в момента. Ужасен си, че те наричам мой син. Вярно е. Преди много години баща ти работеше в този дворец. Обикновен слуга, но с големи амбиции и почитател на черната магия. Когато се срещна с мен сключихме сделка. Да стане могъщ владетел, а аз за награда ще прекарам първата брачна нощ с неговата съпруга. Така се появи и ти. Едно човешко дете, кралски наследник,  но с моята кръв. За съжаление  ти си слаб и толкова самовлюбен, че не можа да усетиш присъствието ми. Лесно те манипулирах.

-          Как смееш? Какво искаш да кажеш? – извикал ужасен владетелят. Имал усещането, че сънува кошмар наяве.

-          Е, аз не се славя със скромност. Винаги изтъквам своите победи и дела. Внуших, че  съпругата ти изневерява. Всъщност  тя се оказа глупаво добродетелна. Отблъсна ме. Тогава събудих в теб ненавист към нея. Така й отмъстих за това, че не ме пожела, а ти един ден ще дойдеш в Ада завинаги. Ще бъдеш с мен, твоя баща и в най-пъкленото място.

Кралят  се разтреперил. Паднал на колене на мръсния под  и започнал да го умолява:

-          Не желая да съм в Ада! Не заслужавам вечни мъки.  Щом ти си ме подвел, трябва да ме освободиш от това наказание.


image



Дяволът се разсмял с най-невинната усмивка. Бил толкова  красив и чаровен, че неволно внушавал доверие.

-          Много обичам, когато някакви човешки същества започнат да ми се кланят. Дори ако носят моята кръв.  Няма нищо безплатно нито на този, нито в отвъдния свят. Ще сключим сделка. Даваш ми дъщеря си и повече никога няма да ме видиш и чуеш. Свободен си. Но ако ме излъжеш  ще срина целият дворец върху теб. Тук навеки ще живеят само кукумявки и прилепи.

-          И каква ще е съдбата на детето ми? За какво ти е нужно?  - промълвил изненадан кралят.

-          Срокът  е три дни. След това се моли никога да не си ме призовавал. – прошепнал  Сатаната, а усмивката му се преобразила в злобна гримаса.

Изригнал  адски  огън след който подземието потънало в смразяващ мрак.

В дъното му се чул задавен шепот думите: Господи помилуй! Изплашеният вещер бил паднал на колене, разтреперан и се молел трескаво.

Кралят стоял като статуя на скръбта и мълчал.  Грозното му лице било пребледняло, а пищните му дрехи били мръсни и прогорели.  Съвестта му се била събудила и крещяла в него с пълно гърло: Ти си  убиец!  Заслужаваш да гориш в Ада! Спаси единственото си дете.

Дълбоко в себе си владетелят знаел, че искането на Сатаната било уловка. Ако пожертвал живота на дъщеря си щял завинаги да остане в адските подземия.

Какво се случило ли? Знаем само, че  бебето било оставено на една бездетна двойка.

Заможното семейство  го отгледало тайно като собствена дъщеря.  Владетелят заповядал всички спешно да напуснат двореца. На третия ден той сам слязъл в подземията и повече никой не го видял. Последвал чудовищен трус и огромният замък се сринал. Призракът на убитата принцеса го напуснал завинаги. Успокоена, че кралят е получил своето наказание тя отлетяла към райските земи.След години руините от двореца обрасли в бурени и се превърнали в любимо място на кукумявки и прилепи. Сатаната изпълнил обещанието си.

          

 

 

















Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tonsun - "Няма нищо безплатно нито на ...
03.07.2021 14:40
"Няма нищо безплатно нито на този, нито в отвъдния свят."

Добре казано! :)
цитирай
2. mileidi46 - !!!
03.07.2021 16:00
Чудесна приказка...както винаги!!
цитирай
3. eva666 - :-))))))))))
03.07.2021 18:27
..редовните..бабешки..девитини...
кога, стана на 72, бабич..
цитирай
4. troia - Здравей, Тонсън!
03.07.2021 18:43
tonsun написа:
"Няма нищо безплатно нито на този, нито в отвъдния свят."

Добре казано! :)


Ами на този свят всеки ти иска парите, а на онзи свят душата.:)

Благодаря ти.

Поздрави!:)
цитирай
5. troia - Благодаря ти!
03.07.2021 18:45
mileidi46 написа:
Чудесна приказка...както винаги!!


Радвам се, че ти е харесала приказката ми.

Поздрави, Милейди!:)
цитирай
6. troia - Ако беше от Бургас
03.07.2021 18:49
eva666 написа:
..редовните..бабешки..девитини...
кога, стана на 72, бабич..


щях да те поканя на рождения си ден.
Много обичам големи и скъпи подаръци.:)
цитирай
7. donchevav - Хареса ми този уплътнен в трагизма ...
03.07.2021 23:21
Хареса ми този уплътнен в трагизма си герой. Мотивът за родовата вина не е от вчера. И всички, белязани от съдбата, отиват в Ада. Но твоят герой поне е спасил детето си - запазил е човешкото у себе си, противопоставил се е на Дявола с малките си човешки възможности. Страхотна приказка! Поздравления, Кате!
цитирай
8. nbrakalova - Има над какво да се мисли...
04.07.2021 01:09
Сделката с Противника/Сатаната обикновено е смъртоносна. Сбъркал е кралят, поисквайки от него прошка. В събудената съвест обаче има надежда. Стига тя да се събуди.
цитирай
9. troia - Здравей, Вени!
04.07.2021 19:57
donchevav написа:
Хареса ми този уплътнен в трагизма си герой. Мотивът за родовата вина не е от вчера. И всички, белязани от съдбата, отиват в Ада. Но твоят герой поне е спасил детето си - запазил е човешкото у себе си, противопоставил се е на Дявола с малките си човешки възможности. Страхотна приказка! Поздравления, Кате!


За първи път пиша толкова мрачна история и малко ме затрудни. Страшничко е да пишеш за Дявола, защото знам ли ...може да ми поиска сметка за това.:))
Когато злото не успява да победи и лошият получава своето наказание е най-хубаво. Никой не може да промени миналото, но винаги има избор да постъпи правилно. Никога не е късно да станеш добър човек.
Благодаря ти Вени!
Весело лято ти желая!:)
цитирай
10. troia - Здравей, Наде!
04.07.2021 20:23
nbrakalova написа:
Сделката с Противника/Сатаната обикновено е смъртоносна. Сбъркал е кралят, поисквайки от него прошка. В събудената съвест обаче има надежда. Стига тя да се събуди.


И аз мисля като теб, че е сбъркал от кой да иска прошка.
И в лошия човек понякога има нещо добро или както се казва в мрака има малко светлина и в светлината има малко мрак.:)
Благодаря ти, че се отби при мен.:)
Поздрави!
цитирай
11. batogo - !!!:))) Дълбоко истинна, събуждаща, разтърсваща приказка, Троя!
09.07.2021 15:05
А заспалото човечество, както ясно се вижда с просто око, се нуждае от разтърсване, което да го върне в реалността на истинските неща. Осъзнаването освобождава душата от страховете, отнема властта от господстващите илюзии и събужда в нея Любовта, Мъдростта и Истината...
Поздрави и много светлина!
цитирай
12. troia - Здравей, batogo!
09.07.2021 20:44
И аз се моля да няма толкова заспали хора, но осъзнаването става трудно, а за някои е направо невъзможно.
И си напълно прав, че когато човек се осъзнае и открие верният път е непобедим.
Благодаря ти.:)
Поздрави, много светлина и на теб!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: troia
Категория: Тя и той
Прочетен: 1014050
Постинги: 753
Коментари: 8670
Гласове: 27763
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031