Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.06.2011 23:02 - Отворено писмо на учители от Езикова гимназия Враца
Автор: meto76 Категория: Новини   
Прочетен: 4319 Коментари: 0 Гласове:
8

Последна промяна: 13.06.2011 19:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Отворено писмо на учители от Езикова гимназия Враца   До обществеността на гр. Враца
Чрез местните и национални медии

ОТВОРЕНО ПИСМО

Уважаеми дами и господа,
Към Вас се обръщат група учители от ЕГ „ Йоан Екзарх „ гр . Враца, които не желаят повече да им бъде потъпквано човешкото достойнство и да бъдат съучастници в унищожаването на едно елитно училище с богати традиции и над 40-годишна история.
След като уведомихме Министъра на МОМН, Областния управител на област Враца, Кмета на общината и депутати с настоящето отворено писмо смятаме за необходимо да запознаем и обществеността. Едно гражданско общество не би трябвало да стои безучастно и неангажирано към съдбата на Езикова гимназия.
Съзнаваме, че един анонимен сигнал може да породи съмнения, но на този етап нямаме нито правна, нито синдикална защита и се страхуваме за работните си места, предвид отправяните заплахи и закани от страна на директорката Силвия Драйчева, която е доказала своя авторитарен стил на управление. Предлагаме Ви факти, обстоятелства и действия, които сериозно ни притесняват и рушат имиджа на училището. Проблемите са в два основни аспекта :
- финансова политика и нарушения;
- стил на управление на учебното заведение.
С постъпването си като директор на Гимназията г-жа Драйчева ясно заяви, че тя е лицето, което ръководи финансите и не дължи на никого обяснение.С въвеждането на делегираните бюджети този процес стигна до крайности и извращения.
На колектива се подхвърлят цифри без анализи и обяснения. При последния „ отчет „ за първото тримесечие на тази година бяха цитирани цифри за над 8 000 лева по проект Коменски, 4 500 лева за консумативи, 1 700 лева за айпод . В период на криза се харчат пари за неща, за които колектива въобще не получава информация и научава по странични пътища, неща до които няма достъп и не смятаме, че са нужни на учебното заведение :
- радиостанции, които бяха в употреба само няколко месеца;
- скъп модел GPS;
- водоструйка;
- на фасадата бяха монтирани скъпоструващи светещи инициали на училището;
- постоянна смяна на мебели и килими в дирекцията;
- в началото на учебната година монтира незнайно за колко пари чрез фирма чак от гр. Русе музикален звънец, който е нефункционален и подлуди учители и ученици;
- допълнително се монтират камери, които са неефективни и нямат никакво приложение до сега;
- използват се различни поводи като празници и училищни мероприятия с цел изразходване на средства за оправдаване на фактури;
- хиляди левове се отчитат за командировки, които осъществява винаги с Илия Николов, учител по музика, с неговата лична кола.
- след двумесечен отпуск по болест Илия Николов придружи директорката в командировката й до САЩ, като двамата придружаваха само 5 ученика.
- убедени сме, че има фалшифицирани подписи и имена на колеги в командировъчни, където те не са били и не са получили средства за това;
- от години организирането на абитуриентските балове е приоритет на г-н Илия Николов със знанието и одобрението на г-жа Драйчева. Той предлага офертите, без да се допитва до желанията на самите ученици, като ги заплашва да ги приемат и събира парите, без да се отчита на ученици и родители.
- цялата процедура по въвеждането на униформите на учениците трябва да бъде проверена обстойно в детайли поради следните причини - не знаем официално как е избрана фирмата за изработване на униформите, която е на най-близката приятелка на директорката, което е неоспорим факт за конфликт на интереси; как е формирана цената от 120 лева за детско костюмче; униформата не е обсъждана в никакъв аспект от ученици, родители и учители, в резултат на което тя не се харесва, не се наложи и се облича с нежелание. Същата фирма извършва и други шивашки услуги на гимназията.
- непрекъснато се пазаруват и други неща, които или изчезват или се заключват и не се използват / например оборудване на фитнес зала, интерактивни дъски и др./.
Ние сме убедени, че тя изрядно си оформя финансовите документи, но настояваме да се провери достоверността на всяка от внесените фактури и дали написаното там наистина е закупено или фактурите са фиктивни и всъщност не е закупувано нищо, като се има впредвид, че много често „ пазаруването „, особено на скъпите неща, се прави лично и само от нея, без участие на домакина или учители.
От четири години в сградата на училището през учебно време се настанява Корпуса на мира за 4-5 месеца, което пречи на учебната работа. По тази причина няма функциониращи кабинети и библиотека, учениците са сбутани в малки стаи в нарушение на всякакви изисквания. Никой не знае какъв е наема, който се плаща и къде отива. Същото се отнася и за наема на училищния бюфет и кафемашината. Тук също има конфликт на интереси, тъй като кафемашината бе собственост на директорката, а и съпругът й работи като преподавател в Корпуса на мира.
Г-жа Драйчева непрекъснато изтъква, че е криза и финансовите средства са недостатъчни за увеличаване на заплати и за подобряване на учебната база, за квалификация на учителите.
В нарушение на забраната за изплащане на отпуски, г-н Илия Николов е получил на два пъти изплатена голяма сума, като за целта е освободен от длъжност и веднага отново назначен. Под въпрос е и как е натрупал тези много дни от отпуски.
От родители знаем, че те са правели дарения за хиляди левове на четири очи в дирекцията, които никога официално не са споменавани и завеждани по съответния начин.
Непрекъснато се говори, че в ЕГ „ Йоан Екзарх „ има корупция в лицето на Силвия Драйчева и Илия Николов. Враца е малък град и всичко е публична тайна. Имиджа на корумпирано училище, който Гимназията има в града, е резултат на непрекъснатите искания на пари и подаръци от страна на Драйчева и Николов от името на много учители без тяхно знание и участие.
Учителите непрекъснато са заплашвани, изнудвани и принуждавани да подписват протоколи от изпити с по-високи оценки, като самите директори фалшифицират подписите им. Издават се дипломи на ученици, които въобще не са се явявали на изпити. По такъв повод бяха принудени да напуснат две колежки по испански език в резултат на което няколко години нямаше прием поради липса на специалисти.
Цялото имущество на училището след ремонт – метални огради, паркет, обикновени, кожени и луксозни столове от учителската стая, изчезнаха или се разпродадоха и парите пропаднаха. По думи на живеещи около училището това е ставало през вечерните часове след приключване на работния ден с активното участие на Илия Николов, който ги е извозвал с личната си кола.
Изчезват дарения, компютри, лаптопи, мултимедии.
При пенсионирането на МОЛ – Боряна Цекова, комисията, която извърши инвентаризацията се оглави отново именно от учителя по музика и приближен на директорката Илия Николов.
Формално се сформират комисии, чието мнение не се зачита, а служат само за узаконяване на нейните решения.
Завършваме до тук изложението си по финансовите нарушения с цитат на Силвия Драйчева, направен на учителски съвет пред всички колеги : „ Моята заплата е най-ниска сред директорите в общината, но аз си намирам начин.. „ !
По вторият аспект свързан със стила на управление на училището :
- Със своя стил на управление г-жа Драйчева за тези 12 години успя да унищожи всичко ценно и стойностно. Благодарение на нейното безразличие и незаинтересованост училището загуби мястото си на асоциираните към ЮНЕСКО училища;
- Училището почти не е участвало в значими проекти , които да ангажират желаещите учители и ученици. Нещо повече, тя издига прегради пред желаещите и сама определя кой да участва и в какво – най-често безуспешно.
- Г-жа Драйчева наложи мракобесието, заканите, обидите, дискриминацията по възраст и външен вид като стил на отношение и управление. Учителите са подложени на постоянен стрес и напрежение в очакване на наказания, закани, интриги и обиди.
- Дезинформацията, едноличното вземане на решения без изобщо да зачита чуждо мнение, некомпетентни мнения, капризи и непостоянство в емоционалните й състояния определят оценките и вземането на решения. Тя наложи бездуховността като атмосфера в гимназията, вля апатия и понижи креативността на учителите.
- Прилаганите двойни стандарти противопоставят учители и ученици, прилага принципа : „ Разделяй и владей „.
- Училищната й политика не е в съответствие с възможностите и желанията на учители и ученици.
- Педагогическите съвети са безкрайни монолози на влюбен в себе си човек, обиди и нравоучения.
- Мании за преследване, интриги, клюкарстване, доносничество – това са нейните подходи за манипулиране на учители и ученици.
- Взаимоотношенията между Силвия Драйчева и Илия Николов са аморални и демонстративни пред ученици и учители. При екскурзии, обучения и балове те се настаняват в една хотелска стая. Често се заключват през работно време в дирекцията, което е повод за намеци и подмятания от страна на учениците. Задължително отсъстват заедно независимо повода – отпуски, командировки, болнични. Всеки ден обядват заедно в дирекцията, която за целта е оборудвана с печка, хладилник, мивка, прибори. По миризмата, която се разнася в коридора децата с насмешка определят менюто им.
- Г- н Илия Николов, учител по музика, беше назначен тайно от колектива за главен учител в ЕЗИКОВА гимназия. След известно време този факт беше обявен пред колектива. Определен му е кабинет, но той не изпълнява никакви функции по длъжността главен учител. По време на болнични той посети Катар и разказа за това в телевизионно предаване по ТВ Враца.
- Благодарение на нейното безхаберие и непостоянство има сериозен спад на дисциплината и успеха.
- Липсва отношение към проблемите на учители и ученици, работи само с административния персонал, чиито заплати подозираме, че не остават неактуализирани, Често с тях се правят почерпки в работно време в библиотеката или дирекцията.
- При категоричната забрана за тютюнопушене в училищата тя лично продължава да пуши в дирекцията пред родители, учители и ученици.
- Най – голямата училищна библиотека в региона е подложена систематично на унищожение и ограбване като „ненужна” и от доста време не работи.
- Подозираме, че протоколите от заседанията на Педагогическия съвет се манипулират и нагаждат според нейните идеи и намерения.
- Училищното настоятелство съществува само формално.Членовете му се определят от нея и са неизвестни за колектива. Това са приближени до нея хора. Дейността на настоятелството се свежда до подписване на изготвените предварително протоколи и решения за финансови операции.
- В училището има сформирана синдикална организация, към която тя се отнася с пренебрежение, незачитайки нейните решения и предложения.
Тя непрекъснато е в командировки в Англия, САЩ, Франция, неплатен отпуск за работа в Англия и Общината. Връща се безславно и ни хвърля в хаос и безплодни идеи. Винаги заместник й е учителя по музика Илия Николов, за когото тя нееднократно е правила публични изказвания, че не притежава качества за ръководител, нещо в което ние непрекъснато се убеждаваме.
За тези години на приливи и отливи се заличиха интересни инициативи и форми на училищен живот – празници на училището, вечери на езиците, спортни празници.
Поради личния й конфликт с институции и личности тя изолира училището от обществения живот в града.
Ликвидира всички кабинети – по география, физика, химия, центровете по английски, испански и френски език, фонетичните кабинети. Училището е с мизерна материална база, скъпите интерактивни дъски въобще не са използвани никога.
Наложи прием на пети клас без да осигури специфични условия за обучението на тази възраст.
Поради неясни критерии и изисквания кадровата й политика доведе до текучество сред педагогическите кадри. Неправомерно уволнени колеги в последствие я осъдиха.
Цялостното й поведение доказва липса на морал и това за съжаление е ясно на родители и деца.
Поради горчивият опит който имаме при направени предишни проверки да се привикват учителите в дирекцията на четири очи и да се принуждават да се подписват в нейна защита, предполагаме, че това ще се случи и сега.
В периода на своето ръководство г-жа Драйчева е създала контакти в среди като полиция, съд, адвокати, Регионален инспекторат и местни медии и фирми, които не се притеснява да афишира. Надяваме се на професионално и обективно поведение от тяхна страна при разглеждане и анализиране на обстоятелствата и фактите, изложени в Отвореното писмо, като е необходимо можем да назовем и конкретни имена в съответните институции, на които тя ще разчита.

Оставаме с уважение и надежда


http://chancexpress.blogspot.com/2011/06/blog-post_4307.html


http://svejo.net/1160668-globalization-otvoreno-pismo-na-uchiteli-ot-ezikova-gimnaziya-vratsa



Гласувай:
8



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 14616843
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9761
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930