Столичната община ще плати над 88 млн. лв. за проектирането и построяването на две кръстовища на два етажа на бул. "Пейо Яворов" при пресечките му с бул. "Драган Цанков" (Телевизионната кула) и бул. "Стоян Михайловски" (Семинарията). Това стана ясно от информацията за сключения договор с "ГБС - Инфраструктурно строителство", публикувана в официалния вестник на ЕС. Според общината естакадите ще помогнат за отпушването на трафика.
Освен "ГБС - Инфраструктурно строителство" в търга са участвали още пет фирми, но от "Московска" 33 не успяха да уточнят кои са и какви са били офертите им. Сред условията за избора на изпълнител с най-голяма тежест са техническите критерии, следвани от цената и срока за изпълнение. Договорът с "ГБС - Инфраструктурно строителство" не е обжалван и е сключен, въпреки че все още няма осигурени средства. От "ГБС - Инфраструктурно строителство" обясниха, че ще започнат строежа, след като общината намери парите. От компанията не уточниха колко време ще работят по естакадите, нито как е формирана цената.
Засега в общинския бюджет са заделени 20 млн. лв. за общо шест кръстовища на две нива, но в момента се водят преговори за заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) за пълното покриване на разходите, изчислени предварително на 140 млн. лв. Не е ясно дали сметките ще се окажат верни, при положение че повече от половината сума ще бъде похарчена само за две кръстовища. Освен на бул. "П. Яворов" такива съоръжения трябва да има и на бул. "България", "А. Сахаров" и "Мария Луиза".
"Главболгарстрой" е редовен победител в строителните търгове на общината. Последният голям проект в София е ремонтът на околовръстното шосе, където държавата плати на компанията рекордните 23 млн. лв. на километър.
Общината ще тегли заеми Администрацията на "Московска" 33 поиска от общинския съвет разрешение да преговаря за още един пакет заеми от ЕИБ за 114 млн. евро. Парите са за метрото и проект за търговска улица под Ларгото. |
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2009/05/19/721932_sofiia_shte_plati_88_mln_lv_za_dve_krustovishta/
rainbou1
Неутрално
|
Като остайм настрана парите, идва въпроса колко ще са полезни тия подлези/надлези, щото като ги минеш, се набухваш на следващия светофар |
23 гласа | ||
Неуместен коментар? |
rainbow2
Неутрално
|
О-о-о-о, значи следващият надлез е за Черепа. Щото Бойко така ги редува- ГБС, Череп, ГБС, Череп. Ашколсун, хората за 86 милиона магистрала Тракия ще завършат, ние- надлез. И сключили договора, нищо, че пари няма. Та даже и да отиде Бойко премиер и друг да дойде за кмет, Бойко и компания да са взели комисионната напред. |
46 гласа | ||
Неуместен коментар? |
Sunny
Неутрално
|
Страшна кражба ти казвам... ако чуят в нормална западна строителна фирма тук кое колко струва, свят ще им се завие. Смучат държавните мангизи с пълна сила |
42 гласа | ||
Неуместен коментар? |
B52
Разстроено
|
Освен "ГБС - Инфраструктурно строителство" в търга са участвали още пет фирми, но от "Московска" 33 не успяха да уточнят кои са и какви са били офертите им.... |