Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.10.2009 22:37 - Съдия по делото "Борилски" в списъка на Красьо
Автор: meto76 Категория: Политика   
Прочетен: 1702 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 28.10.2009 22:42


Съдия по делото "Борилски" в списъка на Красьо Апелативният прокурор на Пловдив Андрея Атанасов също контактувал с лобиста, оставка обаче няма да подава 28 октомври 2009  | Ралица Петрова | 234 прочитания   image  

Имената на още двама административни ръководители изплуваха покрай скандала с Красимир Георгиев, известен като Красьо от Плевен.
Оказва се, че с него са разговаряли апелативният прокурор на Пловдив Андрея Атанасов и заместник-председателят на Великотърновския апелативен съд (ВТАС) Милчо Ванев, който е председател на втория съдебен състав по делото за убийството на студента Мартин Борилски.
С тях списъкът на магистратите, избрани за началници в съдебната система и контактували с Красимир Георгиев, вече е пълен.
Другите трима замесени вече подадоха оставки. Председателят на Районния съд в Несебър Пламен Найденов стори това днес, а мотивите му са: "Независимо че не съм ползвал външна подкрепа за избора, като и не съм допускал, че някой от хората, с които съм разговарял, е контактувал по начин, будещ съмнение, след разкриване на обстоятелствата по този случай, мой морален ангажимент е да подам оставка като административен ръководител".
Окръжният прокурор на Бургас Ангел Ангелов и председателят на Бургаския апелативен съд Дора Чинева подадоха оставки в понеделник.

Лична драма във Велико Търново

Заместник-председателят на ВТАС Милчо Ванев не отрече пред "Правен свят", че познава Красимир Георгиев.
"Запозна ни ректорът на Стопанската академия в Свищов. Баща ми се разболя от рак и търсех връзка да го преместя в болница "Токуда" в София. Помолих ректора за съдействие. Един ден той ме извика и ме запозна с Красимир Георгиев. Ректорът ми каза, че той ще ми помогне. Дни по-късно Красимир наистина ми се обади и ми каза, че нещата са уредени и какви документи трябва да нося. Но на 12 юни баща ми почина", разказа съдия Ванев пред "Правен свят".
Той допълни, че всичко това е разказал пред прокуратурата, когато е викан на разпит в качеството му на свидетел. Думите му могат да бъдат потвърдени от ректора на академията в Свищов.
"Този човек не е криминално проявен, нито има нещо срещу него. Красимир ми свърши работа, как мога да кажа нещо срещу него. Разговорите ни бяха само и единствено около баща ми. Той не знаеше аз за какъв пост се кандидатирам, не е ставало дума за това", допълни съдия Ванев.
"Имам 32 години стаж като магистрат, от които 22 г. бях прокурор, останалите 10 – съдия. Никога не съм търсил ходатайства, никога. Нямам и съзнанието, че съм уронил престижа на съдебната власт. Много тежка е тази ситуация с натиска да подадем оставки", каза още магистратът.

Пловдивската връзка

Апелативният прокурор на Пловдив Андрея Андреев също не отрече пред "Правен свят", че познава Красимир Георгиев.
"Чрез мои колеги той поиска среща. Видяхме се. Георгиев ми каза, че има позиции сред управляващите, не сред членовете на Висшия съдебен съвет. И допълни, че може да ми помогне да бъда избран. Не се съгласих, защото бях кандидатура на главния прокурор. После ме търси няколко пъти да пием кафе, но аз отказах", каза Атанасов.
Два месеца след избора му плевенският бизнесмен отново го потърсил. Този път искал да му предостави информация във връзка с провеждана от полицията и прокуратурата операция срещу лихвари в Пловдив и Пазарджик. Видели се. Но информацията, която Атанасов получил, била "несериозна". Лобистът му преразказвал вестникарски публикации. След този разговор контактите били преустановени.
Андрея Атанасов е категоричен, че не е виновен за нищо, не е ползвал протекциите на Георгиев, нито на някого другиго и не смята да го прави. По време на разговорите никога не е ставало дума за пари, нито за членове на ВСС. Атанасов заяви, че няма да подава оставка. "Висшият съдебен съвет трябва да прецени кой е виновен и да му потърси дисциплинарна отговорност. Има си процедура, има и комисията по етиката, която трябва да провери докрай нещата", каза още Атанасов.
Веднага, след като членът на ВСС Иван Колев обяви случая "Красьо", Атанасов се обадил на главния прокурор и му е разказал всичко. Апелативният прокурор на Пловдив е бил разпитван в качеството си на свидетел от колегите си от София.
Междувременно в сряда комисията по професионална етика към ВСС проведе извънредно заседание, на което обсъди какво да прави с материалите от досъдебното производство по случая с Красьо, които получи вчера от главния прокурор. Източници на "Правен свят" съобщиха, че в списъка има общо 12 имена на магистрати, в това число на Ванев, Атанасов и Найденов. Дора Чинева и Ангел Ангелов не фигурират вътре, защото са си подали вече оставките.
От ВСС отказаха информация за доклада, защото материалите били секретни и утре главният прокурор трябвало да каже дали могат да огласят имената на замесените магистрати. Атанасов и Ванев казаха пред "Правен свят", че са привикани от етичната комисия към ВСС в петък да дадат обяснения.

Няма столични магистрати

"Правен свят" обаче научи, че в списъка фигурират магистрати от Пазарджик, Плевен, Велико Търново. От София няма.
Едно от имената било това на и.д. председателя на Великотърновския окръжен съд (ВТОС) Даниел Минов. Пред "Правен свят" той заяви само, че до този момент не е викан в прокуратурата и заради това няма да коментира нищо, докато не види телефонните разпечатки.
Даниел Минов бе кандидат за поста шеф на ВТОС, но само един глас не му достигна за втори мандат. На 8 октомври, когато главният прокурор съобщи имената на членовете на ВСС, замесени с Красьо, Иван Димов в свое оправдание заяви: "За всички нас кадруванета се превърна в ежедневие. Работим наистина добре, въпреки няколкото тежки кадрови решения. Успяхме да разместим статуквото в Софийския градски и Софийския апелативен съд. Аз почти след всеки избор получавам поредица от обаждания. Председателят на Окръжния съд във Велико Търново (Даниел Минов – бел.ред.) ми се обиди по телефона, защото събрал 12 гласа в своя полза, не му достигал само моя глас, защото в деня на избора отсъствах. Това е не само моето ежедневие, а на всеки от нас".
Част от магистратите в списъка давали нелепи, направо смешни обяснения защо са звънели на Красимир Георгиев. В един от случаите магистрат се оправдал със съпругата си. Тя му била взела телефона, набрала лобиста, говорили си. По-късно той видял и я питал: "Да си звъняла на някой си Краси?". А тя, с усмивка на лице, му отговорила утвърдително.

Оставката на Димов

Както "Правен свят" съобщи, във вторник най-накрая молба да бъде освободен като член на ВСС подаде Иван Димов. След оповестяване на името му, Димов даде заявка, че ще напусне съвета, но размисли. На 22 октомври временната комисия към ВСС излезе със становище, че Стойко Стоев и Димов са нарушили професионалната етика и са уронили престижа на съдебната власт със съмнителните си контакти с Красьо.
Заради това петима от членовете на ВСС са били изготвили предложение за образуване на дисциплинарно производство срещу Димов. Те били готови да го внесат на заседанието на съвета в четвъртък. Но дали, защото е научил тази подробност или по други съображения, Димов ги изпревари и сам депозира оставката си.
Така, в четвъртък ВСС ще гласува четирите оставки.
 
 
http://www.legalworld.bg/show.php?storyid=17421

http://www.legalworld.bg/show.php?storyid=17231




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 14623244
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9761
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930