Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.02.2010 20:23 - Пращате ме в онкологията! Мен и още 4 милиона
Автор: meto76 Категория: Политика   
Прочетен: 5342 Коментари: 12 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Пращате ме в онкологията! Мен и още 4 милиона 11.02.2010 13:32 Мнение на студентката Златина Иванова, предизвикано от публикацията на В. Дърева "От 1 юни ме правите престъпник! Мен и още 3 милиона"   image
Днес аз съм потенциален пациент на онкологията. Аз и още 4 милиона.

Едва преди 60 години тютюневите изделия за първи път са представени като причина за рака на белия дроб. Според TobaccoAtlas.org само през 20 век тютюнопушенето е убило 100 млн. души по света. Ако не се вземат превантивни мерки, Световната белодробна фондация и Американското онкологично дружество прогнозират още 1 млрд. никотинови жертви през този век.

6 млн. смъртни случая от рак на белите дробове и бронхите, последвани от рак на стомаха, панкреаса, бъбреците, пикочния мехур, гърдата, сърдечни заболявания, емфизем и серия други заболявания ще причинят цигарите само тази година, се казва още в доклад на световни
здравни експерти.

И именно по този повод заклетите политически врагове и непримирими опоненти от ГЕРБ, БСП и "Атака" стигнаха до невиждано съгласие, за да бъде омекотена или направо отменена забраната за дима в затворени помещения от 1 юни.

Основните им аргументи са, че "и без това ресторантьорският сектор е в криза", че "това е тежък удар за туризма", че "много заведения ще затворят окончателно" и пр.

Да се чуди човек откъде такъв консенсус между мнозинство и опозиция. Как ми се иска да имаше такова единодушие и когато става въпрос за моето
здраве. Моето и на още 4 млн. българи.

То обаче ще почака, защото туризмът, бизнесът, кръчмите и всичко друго е по-ценно.

Да не говорим, че най-вероятно тази забрана ще спре точно толкова пушачи да излизат по заведения, колкото задимените кръчми са спрели непушачите.

Да, със сигурност ще предизвика известни неудобства, свързани с това да се излиза навън, за да се запали, но щом западноевропейците привикнаха, защо нашенските пушачи да не могат? Пък и така непушачите ще бъдат спасени от незаменимото "удоволствие" да им "ухае" на тютюн или направо да им бъде издишвано в лицето.

Иначе цигарите наистина не са най-голямото зло. Тестените изделия, "фаст фууд"-ът и какво ли още не за няколко години могат да докарат много по-лоша клинична картина от тази, която правят папиросите.

И все пак. Много от приятелите ми сериозно обмислят да спрат цигарите, след като научиха, че се въвежда забрана.

За други приятели това вече е без значение. Те са в онкологичните отделения. Някои претърпяха успешни операции. Други имат разсейки. Тези с разсейките все още пушат. Нали знаете, когато чакаш нещо, си нервен. И трябва да запалиш.

Понякога е очарователно ужасяващо смайващата настойчивост, с която някои хора се  вкопчват в тази тютюнево-гибелна страст.

Днес българинът заема трето място (забележете!) в Европа по брой изпушени цигари на ден. Интересно как винаги сме на челните места в мрачните класации. Между другото, това е твърде показателно и за стандарта ни на живот.

Всяко трето българско
дете между 10 и 19-годишна възраст е активен пушач.

Така че, да. Каквито и лицемерни доводи да стоят зад въвеждането на забраната, предпочитам управляващите да ми гарантират лицемерно здраве, отколкото откровена заплаха от рак за мен и близките ми.

И не. Пушачите не са дискриминирани, защото не става дума за абсолютна забрана за употреба на тютюневи изделия, както сухият режим през 20-те години в САЩ, да речем.

Нека пушачите бъдат спокойни - те винаги ще имат свободата да направят своя съзнателен неправилен избор (защото това е всъщност демокрацията) - да запалят.

Само че не и когато аз и другите 4 млн. сме наблизо!
-----------------------------------
Авторката е студентка по журналистика в Нов български университет. Мнението й е предизвикано от публикацията на журналистката Велислава Дърева "
От 1 юни ме правите престъпник! Мен и още 3 милиона".


http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2767011


Тагове:   още,   мен,   милиона,


Гласувай:
9



1. meto76 - ЕДНО МНЕНИЕ ОТ НОРВЕГИЯ ПОД СТАТИЯТА НА ЧЕРВЕНАТА КРАТУНА ДЪРЕВА
11.02.2010 20:34
11.02.2010 18:28
irina.ruseva България

Браво, Дърева!Пиша ти от Норвегия, където всички знаем какви са температурите, особено през зимата. Независимо от това обаче тук в пълна сила се спазва законът за забрана на тютюнопупенето в затворени помещения.Пушачите излизат пред ресторанта или кафето, в което са седнали, и тогава палят цигара.Това позволява и на майките с деца да посещават кафета и ресторанти.Така и трябва да бъде в Европа.Никой не се оплаква от това и никой не се изживява като престъпник.Пушачите сами предпочитат да седят отвън на студа пред това детето им да диша отрови.Но да живее тютюнът, открит чак от маите и ацтеките!Колко патетично...
А да се сравнява тютюневият дим с вредната храна или алкохола е меко казано несериозно.Всеки може да яде и пие каквото си иска, стига да не пречи на околните.Няма нужда да споменавам дали така стоят нещата с цигарите, сама се сещай!
С такива комсомолски лозунги от типа "Ще си пушим заедно" трябва да се сбогуваш най-сетне и да се опомниш в кое време живееш.България е европейска и се стреми да бъде модерна европейска държава, в която човекът е ценност и не се праща в Белене, понеже някой го обявил за лицемер и предател!Но както ти ни пожелаваш "Добре, че не сме САЩ", нека всеки да гледа само себе си, да не съществува социалната единица общество и безкрайно да хленчим от това!
Хайде, със здраве!
цитирай
2. анонимен - мвснщкшяаюйъэфтнлвмскщшоаъэфнвмч
11.02.2010 20:45
милиарди човеци не искат да гълтат това което излиза от ауспусите на колите от комините на заводите,отровите в водите.цигарите са ви проблем.тъпаци
цитирай
3. loran - meto76
11.02.2010 21:37
Molia ti se ... 50% ot rako bolnite niamat nikakav doseg s tsigari.......... Ne ,che odobriavam pusheneto!I da industrialnia dim e 100 pati po - opasen i toksichen
цитирай
4. анонимен - Дърева е права, нищо, че не ми е си...
12.02.2010 13:52
Дърева е права,нищо,че не ми е симпатична.А на кандидат-журналистката,мойте уважение.Написаното е добро като стил и изказ,но е бедно като основание.На Дърева е по-силно и точно. Лично мнение.Не съм пушач.
цитирай
5. анонимен - Какво ли мислят старозагорци по ...
12.02.2010 13:54
Какво ли мислят старозагорци по въпроса.Включително и непушачите.
цитирай
6. damnation - Мацето се е опитало да каже нещо у...
12.02.2010 15:41
Мацето се е опитало да каже нещо умно, но без ефект, въпреки че каузата и е благородна. Още малко напъни ще и трябват..
цитирай
7. анонимен - Не съм пушач
12.02.2010 16:45
и съм против това,пушачите да имат право да ни тровят както си искат!!!Шом държат да пушат да си мислят къде!Даже ми писна да се тревожим за тютюнопроизводителите!!!Ами вместо самите те да се тровят с този тютюн да почнат да произвеждат мед.Медът е полезен и държавата е по-добре него да толерира.С тютюна и децата се тровят на производителите.Може да се произвеждат билки - мента,кокиче,родопски чай и т.н.Държавата да помисли за износ на екологично чисти храни.Но караме както сме си свикнали...Каквато и здравна реформа да направим - народът ще е все по-болен!
цитирай
8. анонимен - Как ли ще станем бяла държава...
12.02.2010 16:52
... като не можем нещо толкова елементарно да приемем. Как няма да си изхвърляме боклуците през балкона, кучетата на улицата, как ще успеем да съберем пари за почистване на входа, да не говорим за ремонт и саниране, за да не живеем в гета в централните части на градовете. Как ще получаваме и предлагаме добро обслужване в туризма (приоритетен отрасъл??!), как изобщо ще стане промяната?
П.С. Възмутително е да наричате авторката "маце", предполагам заради младостта и. Ако е студентка, е пълнолетна и трябва да се отнасяме сериозно към гражданската и позиция
цитирай
9. анонимен - Няма пряка връзка...
12.02.2010 16:57
...между цигарите и рака, макар, че може би са съпътстващ фактор. Дядо ми е пропушил на 15. На 70 получи инфаркт. Намали цигарите от 3 на 1 кутия "Арда". На 73 получи втори инфаркт. Спря ги. На 78 получи трети инфаркт и умря в коридора пред кабинета, защото докторът бил в почивка и не повярвал, че стареца е отишъл пеша до болницата с инфаркт. Баща ми мразаше цигарите покрай дядо ми. Никога не беше пушил. Почина на 64 от рак. Аз съм пушач - пуша 2 кутии за 3 дни.
Испанското решение мисля че е добро. В Мадрид повечето заведения които попадат в зоната на "свободния избор" са за пушачи, докато в Барселона е обратно.
цитирай
10. damnation - Аз съм си един циничен, будещ въз...
12.02.2010 16:59
Аз съм си един циничен, будещ възмущение типаж.
Не и знам ЕГН-то, та не е заради годините :)
Относно позицията и, не е ясно изразена, изказа е претрупан, има прекалено много нишки които изместват фокуса от главната тема, и напомня повече ученическо есе, а не професионален материал - макар и евалата, че има смелоста да се изкаже открито.
Относно приемането на нещо елементарно - факт е, че никога не е имало и няма да има разбиране между пушачи и непушачи - каквото и да се приеме от едните, другите ще скочат " аз защо да съм прецакан ?"
И докато има подобни изказвания тип "Понякога е очарователно ужасяващо смайващата настойчивост, с която някои хора се вкопчват в тази тютюнево-гибелна страст", които макар и впечатляващи с драматизма си, звучат детински, не само че няма да има разбиране, ами и подобни спорове само ще се задълбочават.
цитирай
11. анонимен - Dreva-me nakefi!, studentkata? napisala prepis-izvle4enie, no pone ima moralyt.
12.02.2010 17:44
Interesno ako studentkata zeme i pro4ete ustavyt na BKP dali ste si otvori ustata da zapali edna cigara-tam mnogo tutun sa izpusili i Marks, i Lenio4kin i Stal4agin, i Goso Konservata, i koi oste-nenaaam.

no kakto i da e. pro4etoh emociaonalnata studentska prepis-izvle4enie i otvorih Dreva.

Za Velislava vinagi bravo. Oste ot dosai-nedisai i Jeliu NeJeliO tia vinagi e izly4vala buntarstvo i go e pravila po naj-myjkiat na4in-sys iskri w o4ite. da i zeletkata ili puloveryt ot domasna vylna s koito ti4ase do Ruse za da disat s Neshka Robeva vece e ovehtial i makar da e bil opleten s me4tata da izdyrzi prehoda poleka leka se razplita w eitakiva mnenia-statii.

Az samo ste kaza 4e da tutiunyt e edna ot pri4inite za rakovite obrazuvania. no neka da svetneme-nai-cesto tam kydeto dimyt idva gorest i ostyr, nikotinen- a tova e ustnata kuhina. Towa e miastoto koeto vseki posa4 tribva zorko da oglezda osobennop sled smiana na cigari. vsiaka nova cigara e razli4na i po iako ia drpame.
da 80$ ot zabolelite ot rak na dihatelnite pytista sa pusaci, no edva 7-8% ot vsi4ki registrirani pysaci sa razvili kakyvto i da e rak. taka ce po-poleka s voinata i krivite pushki. ili si lovec i strelias tocno ili ohliuvyt te nastiga i oblazva s ligi, slamki i gnusotii.
цитирай
12. nas156 - А за това какво да кажем?
12.02.2010 18:06
http://nas156.blog.bg/regionalni/2010/02/10/mtel-misli-za-vas-i-riokoz-syshto-i-da-ne-zabravite-zdravnit.490600
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 14579475
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9761
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031