Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2010 18:52 - Моите виждания за съкращаване на разходите и набавяне на приходи в бюджета
Автор: meto76 Категория: Политика   
Прочетен: 8274 Коментари: 24 Гласове:
7

Последна промяна: 18.03.2010 20:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
С помощта на Гугъл реших да се запозная с бюджета на Република България за 2010 год. и да дам моя скромен принос към идеите за съкращаване на разходите и набавяне на средства в бюджета.Ето линк, от който може да се запознаете с проекто-бюджета на държавата за 2010 год. окончателния вариант не намерих в нета, но предполагам че окончателния вариант не е по-различен.   http://www.google.bg/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=4&ved=0CAwQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.minfin.bg%2Fdocument%2F7224%3A2&rct=j&q=%D0%B1%D1%8E%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D1%82+%D0%BD%D0%B0+%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F+2010&ei=3PygS4CEDoilsAbJwq3QDA&usg=AFQjCNEJKjayFXNstwcj0sR0XSCFLXHIkg           І.Идея №1
Продажба на БНТ,БНР,БТА. Не е работа на държавата да се занимава с развлекателно-информационна дейност т.е. телевизионен бизнес.Както виждаме годишната издръжка на БНТ е 60 милиона лева, на БНР е 48 милиона лева, за БТА няма данни в бюджета колко отиват, но някъде бях чел за около 5 милиона лева.Това са над 110 000 000 лева, които може да бъдат спестени на данъкоплатците от раз.Само от приватизацията на тези три институции.Като цяло продукта, който дават БНТ и БНР е с по-ниско качество от това на конкурентите им в частния бизнес. НОВА ТВ,БТВ с персонал от по 400 човека правят по-добра телевизия от БНТ с персонал от по над 4 000 човека и огромна годишна издръжка, която тежи на данъкоплатците като воденичен камък.Второ от самата приватизация ще влязат приходи в бюджета.В началото на февруари БТВ бе продадена за сумата от 400 милиона долара или евро.Би било нормално приватизацията на БНТ и БНР да донесе сходен приход, макар че те са институции, които работят на загуба за разлика от БТВ и поради това цената им ще е по-ниска.Но при един публичен търг, на който да може да се яви всеки който иска от Васил Божков до Рупърт Мърдок мисля, че ще се получи една добра цена за тези търговски дружества. Казвам търговски дружества защото информационна-развлекателния бизнес е бизнес като всеки друг.Естествено това няма да се случи, защото и управляващи и опозиция ще бъдат против.Как ще опуснат един лост за влияние като държавните националния медии.А това наистина е мярка която може да донесе в бюджета около 600-700милиона лева от раз чрез приватизацията и около 110 милиона лева от спиране на субсидията за тези търговски дружества.Погледнато в дългосрочен план за срок от 10 години това ще е равносилно на на 1 милиард лева спестени на бюджета за 10 годишен период.
    1.6. Българското национално радио 48 053.0 хил. лева 1.7. Българската национална телевизия 60 088.0 хил. лева   ІІ.Идея №2 Висшето образование. Виждаме че за него държавата дава 384,5 милиона лева.Не разбирам аз къде отиват тези пари.Идеята тук е че така и така висшето образование в България е платено.Наистина да го направим такова т.е. да приватизираме висшите учебни заведения.Само в средното образование да остане държавното участие, защото то все още е безплатно.Но висшето независимо дали учиш в държавни висши училища - СУ”Климент Охридски” или в частни – „Нов български унивеситет” то студента си плаща.За обикновения студент е напълно безразлично в този случай дали университета му ще е частен или държавен.Една приватизация на висшите училища ще спести пари.Колко не мога да кажа, защото в България не може да се намери подробна разбивка на държавните разходи.В нормалните държави цъкваш в интерент и целия дъжавен бюджет с подробни разбивка на разходите ваднага може да бъде намерен. Това което трябва да продължи да прави държавата е да поддържа принципа парите следват студента т.е. да плаща някакви пари на този университет, в който студента е прецинил, че иска да следва защото ще научи нещо.Това е пазарния принцип да се подпомагат качесвените учебни заведения.А кои са качествените учебни заведения могат да преценят самите студенти, а не чиновниците в министерството.   1.8. Държавните висши училища 384 533.5хил.лева   ІІІ.Идея №3 Идея номер 3 е да се съкратят определени безсмислени разходите като например субсидиите ,които държавата плаща за вероизповеданията – православно и мюсюлманско.      Вижте какво правят гърците :
http://meto76.blog.bg/politika/2010/03/17/v-gyrciia-oblagat-s-danyci-i-cyrkvata-a-nie.512933

облагат с данъци и църкавата.Аз не знам какви данъци е платил най-големия държател на недвижими имоти в България – Българската православна църква и дали въобще плаща данъци.Но годишно данъкоплатеца и дава няколко милиона лева преди години бях чел че държавата дава 5 милииона лева на БПЦ.Сега тази сума сигурно е по-голяма.Не виждам защо държавата следва да дава пари на църкви, независимо какви след като ние сме светска държава и държавата е отделена от църквата.Още повече че народополезната дейност на църквата ни не се вижда.На Запада католическата църкв
а открива сиропиталища, хоспизи за възрастни хора и т.н.
В България БПЦ се е превърнала в търговско дружество за събиране на пари от сватби, кръщенета и погребения.  
  ІV.Идея №4 БАН като институция също е един безсмислен воденичен камък за данъкоплатците.Аз съм сигурен, че ако се направи социологическа анкета, в която се пита населението да посочи едно научно откритие на умниците от БАН в последните 20 и повече години, то няма да има никой, който да може да посочи и едно такова.От БАН би следвало да остане единствено Меторологичния институт или както се казва там, целия останал баласт като Хуманитарните институти следва да бъдат закрити :      http://www.bas.bg/cgi-bin/e-cms/vis/vis.pl?s=001&p=0143&n=000007&g=  
Хуманитарни науки
 
 
Институт за български език "Проф. Любомир Андрейчин" (ИБЕ)
 
Институт за литература (ИЛ)
 
Институт по история (ИИст)
 
Институт по тракология (ИТ)
 
Национален археологически институт с музей (АИМ)
 
Институт по балканистика (ИБалк)
 
Етнографски институт с музей (ЕИМ)
 
Институт за изкуствознание
 
Институт за фолклор (ИФолк)
 
Кирило- Методиевски научен център (КМНЦ)
 
Център по архитектурознание (ЦА)
  Останалите институти следва да работят на пазарен принцип, да търсят поръчки от бюджета и частните търговски дружества по отделни поръчки и проекти, а не да разчитат на някакъв централизиран бюджет от държавата.Какво имам предвид : как следва държавата да дава пари за наука; според мен тук следва да се влагат пари там, където влагат частните търговски дружества т.е. на всеки вложен 1 лев средства от частно дружество държавата да подпомага например с още 1 лев.Например частното търговско дружество Софарма влага 5 милиона лева в разработка на някакво хапче против високо кръвно и държавата дава 5 милиона лева на Софарма за проекта.Така ще се подпомага хем частния бизнес, хем парите няма да отиват на вятъра.А за кои точно търговски дружества и научни проекти ще отдели пари държавата това следва пак да е организирано но конкурсен принцип.     V. Идея №5 Съкращаване на министерства и държавни структури. За мен напълно безсмислено е съществуването на Министерство на спорта и Държавна агенция „Държавен резерв и военно временни запаси”.Агенцията е структура създадена за източване на бюджета на държавата, чрез попълване на някакви безсмислени резерви и тяхната кражба от частни лица – фирма съхранители.Това е структура, която е имала смисъл при една друга държавна система, в която всичко беше държавно.В днешно време фирмите са частни и в тяхната компетентност е да преценят какви запаси от метали, храни и други са им необходими.По задължения към ЕС България следва да поддържа 90 дневни запаси от горива, но за това не е нужно същестуването на цяла агенция, защото тези запаси следва да ги съхраняват производителите и търговци на горива – Лукойл и веригите бензиностанции, а не е работа на държавата. Създаването на Министерство на спорта ни причислява към държави като Русия и Северна Корея, от които по принцип нормалните хора искат да се разграничат. Пилеене на държавни средства е издръжката от страна на държавата на професионални спортисти. В нормалните държави, държавата подпомага масовия спорт, като създава детски площадки, ученически зали за спортуване от децата . Професионалните спортисти на Запад се издържат от спонсори.Например Васил Божков има слабост към стрелбата и издържа федерация по Стрелба; Гиша Ганчев пък издържа федерацията по борба или отделни спортисти.На Запад всички спортисти не търсят от държавата пари, а търсят рекламни и спонсорски договори.Държавата единствено може да определи някакви премии при спечелване на медали от Олимпийски игри – 100 000 лева за злато; макар че е много според мен. Издръжката годишно на Министерство на спортата в България струва 41 милиона лева, сериозна сума.

Като разглеждам цифрите за издръжка на различни институции просто нямам думи. 15 милиона лева отиват за издръжка на 25 човека Висш съдебен съвет и неговата администрация. Национален институт на правосъдието – 3 милиона и 716 500 лева, Инспекторат към Висшия съдебен съвет – 3,6 милиона лева.240 депутати в Народното събрание ни струват кръглата сума от 50 000 000 лева, което е много.Сещам се за факта, че в Шведския парламент имали само 4 служебни коли на Председателя на Парламента и по една кола на всяка парламентарна група.Мисля, че като за начало нашите парламентаристи могат да копират светлия шведски пример като си орежат разходите и автопарка от над 200-300 автомобила.
Издръжката на един Президент и един Вицепрезидент струва на държавата в размер на 5 милиона 232 хиляди лева.Мисля, че екскурзиите на Гоце по екзотични острови и сафарита в Туркменистан следва да бъдат ограничени до минимум с едно орязване на разходите на 50%.За това съм сигурен че ще се събере квалифицирино мнозинство от 2/3 в Парламента. Безсмислената Комисията за защита от дискриминация струва на държавния бюджет скромната сума от 2 милиона и 700 хиляди лева годишно.Да са ни честити.А пък Комисията по защита на личните данни 2 милиона и 650 хиляди лева. Браво на нас щом сме толкова богати да издържаме толкова административна паплач. Комисията за разкриване на досиетата на ДС ни струва само скромните 8 милиона и 600 хиляди лева.Ако се направи една хубава разбивка ще се види колко още безсмислени структури има в държавата, за които нищо правенето и кипенето на безсмислен труд е ежедневие.
 
  VІ.Идея №6   
Приватизация на губещите предприятие в България.Имам предвид основно БДЖ,Топлофикация София,НЕК и други такива.Не виждам смисъл държавата да се нагърбва с годишна субсидия от над 100 милиона лева, доколкото си спомням само за губещата фирма БДЖ.Това дружество след като стане частно, аз съм сигурен че ще бъде печелившо.Въпроса е да се  спрат кражбите от него и да бъде добре управлявано , а това няма как да стане като стои държавноТова важи с пълна сила и за Топлофикация София.Някой би казал, че НЕК не е губеща фирма, но да види тези данни за 1 милиард лева дългове на НЕК.

 http://meto76.blog.bg/biznes/2010/03/15/nek-dyljala-1-mlrd-leva.511672

VІІ.Идея №7

МВРи МО.Имаме най-много полицаи средно на 1000 човека в ЕС. По-скоро имаме раздута администрация в МВР, много отдели, които не знаят какво правят и за какво съществуват. 10% съкращения реално на живи хора няма да доведат до намаляване на капацитета на институцията в борбата с престъпоността.
При МО положението е същото.30 000 армия е прекалено голяма за малка България още повече, че сме членки на НАТО, а нападение срещу държава - членка на НАТО е нападение срещу всички държави членки.Този принцип гарантира националната ни сигурност напълно.20 000 армия е напълно достатъчна на България. Администрация на МО и тази на Генералния щаб се припокриват напълно и една от двете е излишна т.е. може да бъде съкратена изцяло.Не разбрах защо бе отменен търга на т.нар. малко НДК.За какво му е на на МО - НДК.Предишния министър бе обявил цена от 100 милиона лева за тази ненужна сграда.

VІІІ.Идея №8


НЗОК е напълно излишна.Тя трябва да бъде закрита, а държавното здравно осигуряване да бъде отменено.Не трябва да се събирам пари от хората за здравно осигураване.Не 8%, не 10%, а 0% следва да бъде здравното осигуряване.Болниците следва да бъдат частни, защото те и в момента са частни.Ако един обикновен българин му се наложи да бъде опериран в държавна болница му искат пари.Къде е тогава държавното обществено осигуряване.Да не мислите че ако болниците са частни цените на операциите ще са по-високи.Напротив цените на операциите в следствие на конкуренцията между болниците ще бъдат същите, а може и по-ниски.Българина следва като в щатите да си прави здравна застраховка в частен застраховател, и като му се наложи да ходи в болница да я ползва.Но това следва да е организирано на доброволен принцип, а не да бъде данък-здраве както е сега и всички да са задължени да плащат здравни осигуровки.

ІХ.Идея №10

Министерство на културата.
Държави, които обикновено имат министерство на културата - нямат култура. Безсмислено министерство като това на спорта. Министерство на културата може да бъде обединено с Министерство на образованието така ще се спестят разходи от излишна администрация.


Това са истинските десни идеи. Хората, които се смятат за сподвижници и привърженици на десницата би следвало да ги споделят. Това са идеите на евродесницата и американската десница, идеите на Тачър и Рейгън, на Буш и Макейн. Десницата винаги е споделяла виждането за ниски данъци и "малка" държава, която се грижи за най-необходимото, а то е правосъдие, ред и сигурност.Това ще рече че дясната държава отделя средства единствено за Съдебна власт, Министерство на вътрешните работи и Министерство на отбраната.Всичко останало е частна сфера, в която държавата има само контролни и регулиращи функци.Икономиката е частна сфера, където няма място за държавни фирми.Ролята на държавата е да следи за спазване правилата на пазара, да има конкуренция, да няма монополи и картели които да определят изкуствено високи цени.Пазара е този който ще отсее качествените фирми, които предлагат качествени стоки на ниски цени.Държавата няма място и в образованието и здравеопазването.Българина следва да се научи, че знанието и здравето са стока за която се плаща и то повече от чушките и доматите на пазара.Другата идея  е за "голямата" социална държава, която събира високи данъци 50% и повече от дохода на хората, и ги инвестира в гарантирано здравеопазване, безплатно образование.Този модел в момента се отрича дори в Германия и Щвеция държави които дълги години го споделяха.А в България, където корупцията има огромни размери всяко едно преразпределение на доход ще е свързано с огромно пилеене на средства. Защото от всеки събран лев от страна на държавата като данък и вложен в здравеопазването до болния достигат сигурно  по малко от 20 стотинки, останалите 80 стотинки се крадат по веригата, чрез източване на здравната каса с високи цени при нагласени търгове за безплатни лекарства; чрез лекуване по няколко клинични пътеки без да е необходимо; чрез обществени поръчки  за мазут за отоление на малки болници и т.н.Сами изберето кой модел следва да приложим."Малката" държава с ниски данъци и намалена администрация или идеите на лявата партия ГЕРБ за увеличение на данъците и осигуровките.


Тагове:   бюджет,   набавяне,


Гласувай:
7




1. meto76 - По принцип моето мнение е че НЗОК ...
17.03.2010 21:17
По принцип моето мнение е че НЗОК трябва да бъде закрита и подобно на САЩ всеки, който иска да се осигурява сключва здравна застраховка със съответен частен застраховател. Държавата няма работа в здравеопазването както и в много други сфери.Болниците също трябва да се приватизират, за да не се краде от тях, така и така хората като идат там пак си плащат.
цитирай
2. анонимен - БАН - със сигурност
17.03.2010 23:33
отдавна трябваше.
ВУЗ, БНТ, БНР ...- не.
Губещите предпиятия основно се крадат...откъде са тия 1млрд при тая неистова цена на тока..да каже министърът?!
Най-важна е приходната част. Къде ги решителните хора да се преборят с мафиата-държава?! ако това не се случи...всякакви предложения и добри намерения остават в потъващите пясъци.
Сн С
цитирай
3. meto76 - отдавна трябваше. ВУЗ, БНТ, БНР. . . ...
18.03.2010 13:16
анонимен написа:
отдавна трябваше.
ВУЗ, БНТ, БНР ...- не.
Губещите предпиятия основно се крадат...откъде са тия 1млрд при тая неистова цена на тока..да каже министърът?!
Най-важна е приходната част. Къде ги решителните хора да се преборят с мафиата-държава?! ако това не се случи...всякакви предложения и добри намерения остават в потъващите пясъци.
Сн С



Защо ВУЗ,БНТ,БНР - не. Нищо не губим ако бъдат частни и държавата не ги издържа.Телевизията и радиото ще бъдат по-добри.Университетите така и така се водят на хартия държавни иначе и те се източват и събират такси за следване.Какъв е смисъла?Същото което казах важи и за болниците и в тях си плащаме, но парите отиват не за болницата а в джобовете на лекарите. Ако са частни собственика ще инвестира в поддържането на сградата, техниката и персонала.
цитирай
4. zaw12929 - само това не!
18.03.2010 13:20
.Идея №3
Идея номер 3 е да се съкратят определени безсмислени разходите като например субсидиите ,които държавата плаща за вероизповеданията – православно и мюсюлманско.
цитирай
5. анонимен - Много добре се вижда
18.03.2010 13:25
колко са добри частните радиа в момента. Нещо смислено да сте чули, освен хубава музика в най-добрия случай?
цитирай
6. анонимен - absolute support
18.03.2010 14:46
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
7. jbrul - да :)
18.03.2010 15:43
Споделям тези идеи, дори и да не съм съвсем съгласна с някои детайли. Както някой беше отбелязал по-горе, към този списък трябва да се добави непременно и НЗОК - в смисъл да се закрие. Все пак, всички лекари са със статут на еднолични търговци, болниците са търговски дружества по закон...пък дейностите им се заплащат от някаква държавана каса - няма особена логика. Качество - също. Трябва да има частни фондове и всеки да си преценя къде и при какви условия и за колко да си застрахова живота и здравето. Айде да видим тогава дали системата ще е все така недофинансирана (много се съмнявам). При частни фондове - ще плащаме доста повече, да, ама ще знаем за какво плащаме, а от своя страна те ще плащат на лекарите и болниците РЕАЛНИТЕ цени на услугите им. И никой няма да смее да иска парички под масата, понеже частният фонд - ще му резне договора и ще му врътне кранчето. НЗОК към момента имат проблеми със събираемостта. Ами ще имат, защото никой нормален човек не би дал и 5лв. дори (доброволно) за услуга "на хартия" и който може да се скатае се скатава - съвсем логично. И осигурен и неосигурен - като я закъсаш със здравето, ако искаш качествена грижа си плащаш, дали отдолу, или легално в частна болница - плащаш си. Същевременно гледаш билдингите и новите колици на служителите на НЗОК из цялата страна и какво всъщност вършат тези хора - отговор няма...
цитирай
8. meto76 - колко са добри частните радиа в м...
18.03.2010 16:21
angpiskova написа:
колко са добри частните радиа в момента. Нещо смислено да сте чули, освен хубава музика в най-добрия случай?


Срещу алтернативата бюджета да дава 40 милиона лева за издръжката на БНР, мисля че си заслужава.А в днешно време има достатъчно информационни източници; от интернет, вестници, телевизии;на мен лично няма да ми липсват умозаключенията на Велизар Енчев и компания.
цитирай
9. анонимен - Намирането на информация в гугъл за ...
18.03.2010 16:22
Намирането на информация в гугъл за бюджета 2010г. за съжаление не Ви прави автоматично гениален икономист, няма лошо да се дават идеи, напомняте ми на "експертите", които са нахвърляли антикризисните мерки, които правителството ни готви. Няма да се спирам на всички Ваши предложения, но например номер 6 - БДЖ , звучи много лесно, но както се казва "Дяволът се крие в детайлите", ако имаше кой да го купи, като губещо предприятие мислите ли, че досега нямаше да стане, няма желаещ инвеститор и скоро няма и да има,навсякъде железопътния транспорт е губещ макар и в по-малка степен.
цитирай
10. meto76 - Намирането на информация в гугъл за ...
18.03.2010 16:26
анонимен написа:
Намирането на информация в гугъл за бюджета 2010г. за съжаление не Ви прави автоматично гениален икономист, няма лошо да се дават идеи, напомняте ми на "експертите", които са нахвърляли антикризисните мерки, които правителството ни готви. Няма да се спирам на всички Ваши предложения, но например номер 6 - БДЖ , звучи много лесно, но както се казва "Дяволът се крие в детайлите", ако имаше кой да го купи, като губещо предприятие мислите ли, че досега нямаше да стане, няма желаещ инвеститор и скоро няма и да има,навсякъде железопътния транспорт е губещ макар и в по-малка степен.


Ами като е губещ и няма желаещи да го вземат не ни трябва.Просто се реже на скрап и толкоз.Не виждам защо данъкоплатците да плащат за нещо, което върви на загуба.Ще я караме на автобуси и без това са по комфортни.
цитирай
11. анонимен - Струва ми се
18.03.2010 16:30
че ти като цяло си против държавата като цяло :)

Все пак повечето ти идеи са за приватизация / продажба на държавни институции.

И аз съм за продажбата на БНТ и БНР например, но просто няма кой да го купи. БТК имаха много добра инфраструктура и се продаде, но БНТ и БНР нямат никакъв пазарен дял или какъвто и да е начин за реализиране на печалба.

А пък предложението за църквите е направо смешно, особено при положение че даваш пример Гърция, една от най-закъсалите държави в момента.
цитирай
12. анонимен - MvR da stane 4astno taka i taka si ...
18.03.2010 16:31
MvR da stane 4astno taka i taka si pla6tame pone i te daznaqt za kakvo rabotqt a ne za 500 lv da gi tepat ;)
цитирай
13. анонимен - колко са добри частните радиа в м...
18.03.2010 16:48
meto76 написа:
angpiskova написа:
колко са добри частните радиа в момента. Нещо смислено да сте чули, освен хубава музика в най-добрия случай?


Срещу алтернативата бюджета да дава 40 милиона лева за издръжката на БНР, мисля че си заслужава.А в днешно време има достатъчно информационни източници; от интернет, вестници, телевизии;на мен лично няма да ми липсват умозаключенията на Велизар Енчев и компания.


Винаги могат да се направят съкращения и да се оптимизира работата. А интернет и другите медии са алтернатива, но не и заместител на радиото.
Впрочем, аз скоро не съм чувала Велизар Енчев и компания по БНР. И не съм сигурна, че някой друг ги е чувал.
Дай, впрочем същата идея и на французите, и на англичаните - да приватизират Радио Франс и БиБиСи. За тяхната издръжка няма да говоря, защото ако направим сравнение, парите за БНР са си направо стотинки.
цитирай
14. meto76 - колко са добри частните радиа в м...
18.03.2010 17:51
angpiskova написа:
meto76 написа:
angpiskova написа:
колко са добри частните радиа в момента. Нещо смислено да сте чули, освен хубава музика в най-добрия случай?


Срещу алтернативата бюджета да дава 40 милиона лева за издръжката на БНР, мисля че си заслужава.А в днешно време има достатъчно информационни източници; от интернет, вестници, телевизии;на мен лично няма да ми липсват умозаключенията на Велизар Енчев и компания.


Винаги могат да се направят съкращения и да се оптимизира работата. А интернет и другите медии са алтернатива, но не и заместител на радиото.
Впрочем, аз скоро не съм чувала Велизар Енчев и компания по БНР. И не съм сигурна, че някой друг ги е чувал.
Дай, впрочем същата идея и на французите, и на англичаните - да приватизират Радио Франс и БиБиСи. За тяхната издръжка няма да говоря, защото ако направим сравнение, парите за БНР са си направо стотинки.



Ние не сме Франция и Великобритания.Но и на Острова имаше дискусии по въпроса за приватизация на БибиСи. Имах предвид Чавдар Киселинчев или нещо подобно. Те са толкова неизвестни журналистите там, че почвам да ги бъркам.Приватизацията на БНТ и БНР по никакъв начин не би попречило на информационния характер на тези медии.
цитирай
15. an2 - Мето,
18.03.2010 18:28
ти това сам ли го написа? Браво! Вадя те от моя списък.;)
За БНТ, БНР и БТА съм напълно съгласна. Обществените медии навсякъде имат само спомагателна функция.
За БАН - това просто е неизбежно, още когато vimr пусна постиг по темата, как се издържат единствено с външни проекти стана ясно, че държавата не може да си позволи БАН, е ми много съжаляваме- когато може да им плаща, тогава ще си има БАН.
С всички тези министерства и агенции сме просто смешни. Управляват държава по-малка по население от една голяма европейска столица.
Защо изобщо ни е такава държавност?
цитирай
16. анонимен - колко са добри частните радиа в м...
18.03.2010 18:41
meto76 написа:
angpiskova написа:
meto76 написа:
angpiskova написа:
колко са добри частните радиа в момента. Нещо смислено да сте чули, освен хубава музика в най-добрия случай?


Срещу алтернативата бюджета да дава 40 милиона лева за издръжката на БНР, мисля че си заслужава.А в днешно време има достатъчно информационни източници; от интернет, вестници, телевизии;на мен лично няма да ми липсват умозаключенията на Велизар Енчев и компания.


Винаги могат да се направят съкращения и да се оптимизира работата. А интернет и другите медии са алтернатива, но не и заместител на радиото.
Впрочем, аз скоро не съм чувала Велизар Енчев и компания по БНР. И не съм сигурна, че някой друг ги е чувал.
Дай, впрочем същата идея и на французите, и на англичаните - да приватизират Радио Франс и БиБиСи. За тяхната издръжка няма да говоря, защото ако направим сравнение, парите за БНР са си направо стотинки.



Ние не сме Франция и Великобритания.Но и на Острова имаше дискусии по въпроса за приватизация на БибиСи. Имах предвид Чавдар Киселинчев или нещо подобно. Те са толкова неизвестни журналистите там, че почвам да ги бъркам.Приватизацията на БНТ и БНР по никакъв начин не би попречило на информационния характер на тези медии.


Не сме като Великобритания и Франция, но моделът БНР е взет от тях, а ние сме страна-членка на ЕС. Колкото до известността на журналистите, това, че ти не ги знаеш, не означава, че не са известни. Е, в БНР не работят хора като Венета Райкова, Албена Вулева и т.н. и слава богу! Няма и "Тройки на разсъмване". Ако това е идеята за качествено радио, аз просто нямам какво да добавя.
А аз твърдя, че приватизацията ще попречи именно на информационния характер на тези медии. Виждам добре т.нар. "новини" по частните радиа. Ако въобще могат да се нарекат такива. Като изключим новините по "Дарик".
цитирай
17. анонимен - ликвидационен съвет за България
18.03.2010 21:09
Аз имам още по-радикално предложение. Да се съкратят абсолютно всички държавни служители. Да се разпродаде абсолютно всичко което е останало от България. Да си разделим парите поравно и да отидем да живеем в нормални държави, където не управляват алчни и крадливи политици, които само мислят какво да продадат и откраднат. Те и без това ще разпродадат и ликвидират накрая България. Така поне за всекиго ще се падне неговата част.
цитирай
18. kaleidoskop - Наистина да отидем до край
19.03.2010 08:53
Ами като е тръгнало така - от това няма нужда, от онова само загуби и пр....- да:
1. Закрием всички издържани от бюджета училища. За какво ни е образование? Да останат само курсове по грамотност, вкл. и на чужди езици, за да може децата ни още отсега да се ориентират правилно: слугини, болногледачи, биячи, чистачи и т.н. и т.н. в разни държави по света, вкл. манекени и проститутки за по-хубавичките. А държавата да създаде специална агенция, която да им урежда ангажиментите и да взема процент.
2. Да се закрият и затрият всички опери, симфонични и камерни оркестри, театри и пр. ненужни социалистически тоталитарни културни институции. Съответните зали и салони да се преустроят във вариетета, кабарета, публични домове и пр. народоугодни заведения, които освен зрелища и развлечения ще носят и приходи в бюджета.
3. Да се затворят всички болнични заведения, които се издържат от държавния и общинските бюджети. Ще останат само частните. Който има пари и може да си крадне, той ще се лекува и живее. Другите да мрат и главно пенсионерите - само пречат на демократичното развитие на страната...

Че то има ли такава страна?
Е, мога и да продължавам с "десните" малоумни идеи. Ако ви харесват, само ми дайте знак.
цитирай
19. kass - meto76
19.03.2010 09:41
Подкрепям всяка точка, аман от този социализъм вече, всеки чака на държавата... Какво значи "няма пари за култура" като навсякъде по света тя е на пазарен принцип??? Каквото е необходимо за всяко производство, това е необходимо и за производството на един филм например, въпрос на инвестиции и преценка за възвращаемостта на капиталите, това ще определи конкурентността и качеството на продукцията, а не като сега наливане на купища пари без никаква възвръщаемост и продуктивност. Всичко в България е така...
цитирай
20. kaleidoskop - До Мето76
19.03.2010 15:27
Драги Мето,
може да си много компетентен в някоя друга област, но явно не си наясно с финансирането на културата. Навсякъде по света културните дейности и изкуството се финансират, дотират и т.н. от държавата и благотворителни фондове и фондации. Това, за което говориш, се отнася единствено за шоу-бизнеса. Ако за теб и някои други "култура" е единствено това... Жалко.
И един съвет, щом не си разбрал иронията ми: преди да цитираш клишета, като "пазарен принцип", "инвестиции", "възвращаемост на капиталите", "конкурентност" и т.н., опитай се да ги осмислиш в приложението им към различните сфери на социалния живот със собствения си ум! Извинявай - нищо лично.
цитирай
21. анонимен - @3 - обществените медии трабва да са в услуга на обществото
19.03.2010 16:27
основно образователни програми, а не новини на турски...
но при липса на граждански контрол и там едни пари потъват бездънно и още по-лошо ОБЩЕСТВЕНИТЕ медии стават пропаганден инструмент на мафията пардон бг политици
Сн С
цитирай
22. анонимен - Май ви липсва обща култура щом не се ...
19.03.2010 18:51
Май ви липсва обща култура щом не се сещате за нищо създадено от БАН .

Опази ни биже от чиновници, адвокати и икономисти.
цитирай
23. kass - kaleidoskop
19.03.2010 22:06
Твоето обръщение май не е към Мето, а към мен :)
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,3789900,00.html
http://www.online.bg/kultura/my_html/2049/holland.htm
цитирай
24. анонимен - За социалната държава
25.03.2010 12:51
ЦИТАТ:
"Другата идея е за "голямата" социална държава, която събира високи данъци 50% и повече от дохода на хората, и ги инвестира в гарантирано здравеопазване, безплатно образование."
САЩ, която не е социална държава, събира следните данъци:
33-39%- федерален данък, 8-10%-щатски, 3-4% - общински, сложи и около 10 % здравни застраховки и като ги събереш, излиза че по твойте сметки САЩ е социална държава. Нещо да кажеш ?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 14583925
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9761
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031