Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.04.2010 13:03 - Цветан Цветанов поиска оставката на кмета на Варна : зад далаверите на Гуцанов стои Кирил Йорданов
Автор: meto76 Категория: Политика   
Прочетен: 1753 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 01.04.2010 13:06


image
Кметът на Варна Кирил Йорданов трябва да отговаря за града и да знае какво става в него, категоричен е вицепремиерът
Сн.: БГНЕС image 
Цветанов набърка и варненския кмет с ”медузите”   01 април 2010 / News.dir.bg Кметът на Варна Кирил Йорданов трябва да носи отговорност за това, което се е случвало в града.
Това каза вицепремиерът и министър на вътрешните работи
Цветан Цветанов пред журналисти по повод операция "Медузите", при която бяха задържани председателят на общинския съвет Борислав Гуцанов, двама служители на общината и скандалният бизнесмен Даниел Славов-Дънката за неизгодна сделка с автобуси, ощетила общината с 2 млн. лева.

„Нито искам да го оневинявам, нито искам да му вменявам вина. Но самият факт, че е допуснато това да се случи, естествено е, че кметът трябва да носи отговорност, защото той има компетентност и възможност да прави проверки на определени общински фирми, в които принципал общинските съветници”, заяви Цветанов, цитиран от "Фокус".

Той посочи, че винаги са се чувствали силни тези, които са част от политическия елит на страната, защото винаги са смятали, че имат някакъв по друг имунитет от обикновените граждани. Това, според него, е проблемът в страната.

„Цялото развитие на тези процеси във Варна е минало пред очите на Веселин Петров – бившия директор на Областната дирекция на МВР. В момента е заместник-кмет по сигурността във Варна. Това беше човек, който замина от София, за да въдвори някакъв ред. Може би имаме доста пропуснати мигове от документирането на престъпната дейност както на Дънката, така и на Гуцанов и това", допълни министърът.

Той добави, че заедно с партньорски служби от Европа е имало възможност да бъдат документирана изцяло сделката.

"Всеки втори варненец знае кой е Дънката, знае приятелството му с Гуцанов и знае всичко това, което се е случило на територията на Варна. А във Варна Общинският съвет имаше още двама общински съветници, които са задържани (Веселин Данов и Иван Славков - б.р.). Те са генерирали своите финансови ресурси, придобити от престъпна дейност и те си признаха”, посочи още Цветанов.

На въпрос дали бивши шефове на митниците във Варна са свързани с Дънката, той посочи, че във Варна се говори, че Дънката е шефът на митниците.

"Купуването на гласове и всичко това, което се е създало като възможност - хора от криминалния контингент, от бизнеса да се включат като подпомагат или влизат пряко в местната власт, има своите доказателства. На последните избори се създадоха политически проекти, които бяха финансирани с пари, придобити по престъпен начин", заяви вицепремиерът.
Той даде пример с обвинението срещу Христо Ковачки и партия ЛИДЕР.

Вчера кметът на Варна Кирил Йорданов заяви, че отговорността за случилото се е на подписалия сделката. Той предположи, че тя е подписана от прокуриста на Автотранспорт-Варна Пенчо Пенчев, който е един от задържаните.

http://dnes.dir.bg/news.php?id=6135512&error404


image

 

Архив на ДНЕС+! Механизмът на сделките
31.03.2010 12:42

Офшорна фирма върти 500 000 ЕВРО от парите на варненци
18.08.2003
Общинският съветник от БСП-Варна Борислав Гуцанов, който междувременно е и зам.-председател на борда на директорите на общинската фирма “Градски транспорт” ЕАД, упълномощава търговския пълномощник на дружеството Пенчо Пенчев да сключи договор на стойност 500 000 евро за доставка на незнайна марка автобуси с още по-неизвестна офшорка, със седалище в Люксембург.
Преведени са и 69 000 евро за транспортиране на автобусите (от някъде?) до България.

Договорът е бил подписан на 3 юли 2003г., а самите автобуси е трябвало да бъдат доставени до ... 15 юли 2003 г. с цел да обслужват варненци и гостите на града в най-натоварения сезон.

Повече от месец след тази дата нови автобуси в морската столица НЯМА!
Бездействието за такъв дълъг период на търговския пълномощник Пенчо Пенчев е, меко казано, подозрително. Още по-подозрително е и това, че той държи в неведение останалите членове на борда.

В крайна сметка, остават сериозни съмнения, че офшорна фирма върти парите на варненци с благословията на Борислав Гуцанов и Печно Пенчев, зад гърба на общинския съвет и борда.
Средствата по сделката бяха осигурени чрез заем, гласуван от общинските съветници.

Фирмата посредник при сделката с новите автобуси на Варна тъне в мистика
21.08.2003
Забавеният превод на кредит в размер на 500 000 евро от страна на Общинска банка, провалил навременното доставяне на 20 нови автобуси марка "Рено" за Градски транспорт във Варна, стана ясно днес. По първоначална информация новите автобуси трябваше да бъдат марка “Мерцедес” и се очакваше да пристигнат във Варна на 18 август.

Мнозина от членовете в борда на директорите във фирмата отказваха каквато и да било информация за фирмата посредник, осъществила сделката. Все пак стана ясно, че съществува офшорна фирма, посредничила при сделката. Шефът на "Градски транспорт" Пенчо Пенчев смътно си припомни, че става въпрос за Люксембургската "Ексиленд Трейдинг", с аргумента, че са разглеждани множество оферти на посреднически фирми и затова не може да бъде сигурен.

В интервю за "ДНЕС+" прокуристът допълва, че не му е работа да обикаля из Европа, за да търси автобуси. Запознати твърдят, че пътешествията за оглед по света на управителят са били не едно и две. Зам. председателят на борда на директорите Борислав Гуцанов също не можа да си "спомни" коя е офшорната фирма, за която в началото на седмицата плъзна слух, че задържа 500 000 евро, отпуснати от Общинска банка за закупуването на новите автобуси.

Г-н Пенчев е категоричен, че придобивката е за сметка на работещите във фирма "Градски транспорт", които ще изплащат с цената на лишения заемът, за разлика от София, където новите автобуси се купували с държавни пари. Вероятно отпускането на пари от републиканския бюджет е въпрос на ловка политика от страна на местната управа. Ако кметът на Варна Кирил Йорданов беше почерпил опит от своя предшественик Христо Кирчев, фирма "Градски транспорт" можеше да си спести връщането на 1 млн.лв. в следващите 4 години. Именно по Кирчево време Варна получи безвъзмездно като дар от държавата 33 нови автобуса марка "Мерцедес" и три тролейбуса, припомнят хора от бившият кметски екип.

Борислав Гуцанов: Няма офшорна фирма, посредник при сделката с автобусите
21.08.2003
- Г-н Гуцанов, ще отречете ли информацията, че 500 000 евро, отпуснати за новите автобуси на Варна, се "въртят" в офшорна фирма в Люксембург?
- Нищо от това, което се писа, че се въртят 500 000 евро в офшорна фирма, не отговаря на истината. Нито има такава фирма, нито по този начин е направено плащането. Но това не е от значение, няма смисъл да се коментира в момента. Още преди месец заявихме, че очакваме новите автобуси в края на август. Действително очакваме колите идната седмица, това е. Това не са мои решения, а на борда на директорите, не разбирам защо се тиражира в пресата само моето име.

- Преди месец още се коментираше, че автобусите са вече подсигрени и чакат на границата?
- По-разумно е в понеделник да си говорим, няма смисъл да повтаряме едно и също нещо. Няма какво да кажа повече, вече всичко е написано.

- Нека кажем пак от коя фирма са автобусите, колко са на брой, колко струват?
- Цялата информация е в Пенчо Пенчев, управител на Градски транспорт. Учудвам се, че споменавате моето име. Не съм председател на борда на директорите, той се състои от 5 човека. Защо останалите ще твърдят, че не знаят нищо, след като са разписали протоколът по тегленето на кредита. Не съм запознат в детайли с нещата. Няма да коментирам нищо повече освен това, че автобусите пристигат другата седмица.

- Коя е фирмата, от която са закупени?
- Ами не мога така да се сетя наизуст...

- Фирмата от Люксембург ли е?
- Не мога така да кажа от къде е фирмата.

- Как ще бъде погасяван кредита? Когато се гласуваше сумата на заседание на Общински съвет възникнаха много спорове.

- Има си план за погасяване и в продължение на 4 години заемът ще бъде върнат.

Пенчо Пенчев - прокурист на "Градски транспорт" ЕАД: Нашите шофьори плащат за новите автобуси
21.08.2003
- Г-н Пенчев, как ще коментирате информацията, че 500 000 евро, теглени като кредит за закупуването на автобуси, се въртят в офшорна фирма в Люксембург?
- Няма такова нещо. Проблемът със забавянето на автобусите беше, че банката не успя да отвори навреме, за да бъдат преведени парите и така се проточиха нещата. Аз съм в отпуск и това, което излезе в пресата, беше неприятна изненада и пълна клевета според мен.

- Коя е офшорната фирма, има ли действително такава?
- Какво значи офшорна фирма, на някой май не му е ясно...Не съм съгласен да се пишат глупости...Няма да се поддам на провокация и мръсотии, искам само автобусите да дойдат и те ще дойдат. Тези дни се товарят и до следващата седмица ще пристигнат във Варна.

- Всички необходими средства преведени ли са вече, каква марка ще бъдат автобусите и колко на брой?
- Всичко, което трябваше да стане, вече стана, жалкото е, че стана с невероятни мъки. Проблемът, както казах вече, е, че банката закъсня да преведе парите навреме. Иначе автобусите щяха да потеглят на 18 юли. Беше ангажирана композиция, всичко беше уредено и по едно чудо не ни взеха неустойка. Във всяка такава сделка трябва да има някой, който се занимава с тази дейност и който да търси автобуси. Аз не мога да обикалям като Миткалото из цяла Европа, за да търся автобуси. Намерих няколко фирми, които се занимават с тази дейност. Има депа, където се събират рециклираните автобуси. Фирмата, на която се спряхме, няма депа, а просто в Париж се продаваха автобуси марка "Рено 312-С", на които се спряхме, защото се оказаха най-добрият вариант.

- Коя е посредническата фирма, която ви съдейства?
- Преди това друга фирма ни съдейства за автобуси в Германия, но те не отговаряха на изискванията и активите ни. Мерцедесите, които ни предлагаха, бяха много стари, с много навъртени километри, параметрите им по отношение на двигатели и т.н. бяха много ниски. Действително имаше много фирми, затова се затруднявам да ви кажа точното название, на тази, която избрахме, но мисля, че беше "Ексиленд Трейдинг", Люксембургска фирма.

- Имахте ли други проблеми около осъществяването на сделката?
- Единственият ни проблем е нашата банкова система. Кредитът беше теглен от Общинска банка. В договора съществуваше клаузата, че трябва парите да бъдат преведени незабавно. Банката реши да направи превода с акредитив, но нямаше време да бъдат изпълнени условията на акредитива. Нямаше време, след като поръчката беше резервирана. Ако не бяха забавени нещата, на 18 юли автобусите щяха да са тук.

- Вярно ли е, че са преведени 69 000 евро за транспортирането на возилата?
- Вярно е, разбира се, как няма да е вярно. Можете ли да си представите аз да изпратя 30 или 40 шофьори да прекарат 20 автобуса от Франция в разгара на сезона, когато хората са в отпуски, които да тръгнат от Париж, т.е. 1800 км., за да пътуват до Варна. Това е абсурд. Естествено, че ще платя за транспортиране. На влакови композиции ще бъдат натоварени във вагон по два автобуса, които ще пристигнат около 28 август. Всеки от автобусите "Рено" струва 18 200 евро, при 25 600 евро, искани за Мерцедесите. Гоних максималния брой автобуси, които можем да закупим с парите от кредита. Не съм съгласен с твърдението, че варненци плащат за новите автобуси. Ще плащат работниците в "Градски транспорт", защото фирмата си обезпечава кредита. Независимо от това, че кредитът мина като решение на Общинския съвет, работниците, шофьорите, монтьорите, строителите и всички, които работят в системата на "Градски транспорт", си купуват сами тези автобуси, защото с цената на лишения от полагащи им се привилегии ще ги изплащат. За разлика от София, където автобусите ги купува държавата.

Фирмата-посредник по сделката с автобусите за “Градски транспорт” ЕАД избрана без конкурс
23.08.2003
Скандалът с доставката на рециклирани автобуси за “Градски транспорт”ЕАД-Варна, на стойност 500 000 евро, придобива съвсем нова насока.
Не е провеждана абсолютно никаква процедура по конкурс за фирма - посредник.

Както “ДНЕС+” вече информира, люксембургската "Ексиленд Трейдинг" ще посредничи при покупката на рециклирани автобуси марка “Рено”. Общинският съветник от БСП Борислав Гуцанов се спряга за основен лобист при покупката точно на тези автобуси, точно чрез тази фирма.

Отлично информирани източници от “кухнята” на транспортната фирма обаче, са категорични, че преговорите за покупка на автобуси марка “Мерцедес” са били водени директно с транспортната фирма, обслужваща община Берлин и не е имало никакъв посредник. Впоследствие, незнайно защо и въз основа на какви принципи, от нищото изплува световно неизвестната “Ексиленд трейдинг”.
Очевидно е, че става дума за серия от драстични нарушения на българското законодателство, коментират независими юристи.

Фирма “Градски транспорт” ЕАД тегли кредит от Общинска банка в размер на 500 000 евро, след решение на варненския общински съвет. Съветниците обаче не са упълномощавали никого да си играе с парите на данъкоплатците, реализирайки сделка с посредник без конкурс.

Новите” автобуси на Варна, загробват общинската транспортна фирма
09.02.2004
20-те автобуси, марка “Рено”, които общинската фирма, закупи точно преди местните избори се оказаха изненадващо “нежни”. Според шофьори, работещи във фирмата, буквално всеки ден някоя от колите аварира. Фирмата не разполага със специалисти, опитни в ремонтните работи за автобусите точно от тази иначе реномирана френска марка. Няма и стендове, не достигат резервни части, уреди, приспособления. Малкото налична литература по техническото обслужване е на френски. Напълно в стила на тънкия френски хумор са и съответните коментари сред работещите във фирмата - на кмета даже автобусите му са нежни.

Оказва се обаче, че всички тези проблеми са бял кахър за работещите в общинската фирма “Градски транспорт”. Съществуват сериозни подозрения, че новозакупените автобуси, марка ”Рено”, са рециклирани крайно повърхностно, ако изобщо някога са били рациклирани. Би трябвало колите да харчат по 40л. на 100км, но практически няма автобус който да харчи по-малко от 43-46 литра гориво на 100км. Ръководството на фирмата е задължило шофьорите да плащат от собствения си джоб разликите и това вече създава сериозно вътрешно напрежение.

Според служители на “Градски транспорт” е много съмнително дали тези автобуси ще изкарат повече от година - година и половина, без абсолютно наложителен и скъп основен ремонт.

Всички тези “подробности” (качество на автобусите, обучение на специалисти, части и т.н.), е трябвало да бъдат обект на договора за покупка.
За закупуването на автобусите, след решение на Общински съвет-Варна, “Градски транспорт” тегли кредит в размер на 1 милион лева.
Очакваше се общинската фирма да икономисва по около 18 000 лева на месец от намалени социални разходи и по 13 680 лева икономии от ремонти.


http://www.dnesplus.bg/Analysis.aspx?f=106&d=316013



Гласувай:
1
0


Вълнообразно


1. meto76 - http://www. dnevnik. bg/bulga...
01.04.2010 13:24
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/04/01/881778_v_kabineta_na_gucanov_sa_otkriti_100_hiliadi_leva_v/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 13160664
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9760
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2021  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930