Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2010 22:31 - Следователят Петьо Петров: Изпълних си задължението по закон
Автор: meto76 Категория: Политика   
Прочетен: 1120 Коментари: 0 Гласове:
0



Следователят Петьо Петров: Изпълних си задължението по закон Понеделник, 05 Април 2010 18:56 | от Нивелин ГАНЧЕВ, в-к "24 Часа"

Намираме следователя Петьо Петров на телефона, докато пътува от Враца към София вчера следобед. Той категорично отказва да коментира конкретни факти по делото. Съгласява се да говори по принцип. Личи си обаче, че обажданията на репортерите в деня на делото за мярката на тримата обвиняеми са вгорчили празника му.

- Г-н Петров, Тенчо Попов твърди, че вие сте си поискали подкупа.

- По закон, по Наказателнопроцесулния кодекс на Република България, който знае, че може да бъде извършено или се извършва престъпление, или е извършено престъпление, е длъжен да сезира надлежните органи.

Който ме обвинява в каквото и да било, да каже дали е изпълнил това си свое задължение по закон. Аз си изпълних задължението, без да съм искал да се правя на интересен и да ставам звезда.

- Някой на ваше място би взел парите въпреки законовото задължение да сигнализира за престъпление.

- Това е мач. Борбата с престъпността е мач. Всеки мач се играе по правила. Ако нарушиш правилата и съдията не е на твоя страна, могат да те накажат според правилника. Аз съм действал по правилата на мача. Играя в отбора на държавата, ще видим кой е по-силен. Ако те ни бият, нямаме държава.

- И не ви се искаше да вкарате гол с ръка?

- Прав сте. Не ми се щеше да вкарам гол с ръка. В рамките на шегата - не се смятам за гениален играч като Диего Марадона (аржентинският футболист вкара гол с ръка на Англия на световното първенство през 1986 г.), за да могат да ми го простят след това.

- Имате ли вече обаждания, с които да ви ругаят, че сте "предали" колега?

- Никой не ми се е обаждал досега, но не изключвам да стане в бъдеще. Пак казвам, аз спазих правилата. Очаквам сега да ме изкарат какъв ли не, защото знам как се реагира в подобни ситуации. Очаквам върху мене да се изсипе невероятна помия, защото това са хора с голям ресурс, с големи позиции.

- Имате предвид обвиняемите?

- Вие си правете изводите кого имам предвид.

- Със Сантиров се познавате още от времето, когато сте работили като прокурори в Софийската районна прокуратура.

- Наистина сме познати, но това не означава, че сме приятели.

- Професионално ли реагираха хората, на които подадохте сигнала за предлагания подкуп?

- Перфектно. Просто никога не съм предполагал, защото не съм се сблъсквал с подобна ситуация, че има такива професионалисти в България.

- Кой първи отвори дума пред вас за парите?

- Нищо конкретно не искам да коментирам по делото, но вие ще се сетите сам.

- Сега се извадиха стари случаи, в които бе забъркано вашето име - делото срещу бившия районен прокурор Славчо Кържев, по което вие сте свидетел, скандалът "Александров-Овчаров".

- Навремето Кържев каза в интервю, че съм искал пари, за да върна кола с пренабити номера. Заведох частно дело срещу него. Той предложи да отидем на спогодба, каза, че не е казвал такова нещо, дори че не е давал такова интервю.

Според одобрената в съда спогодба Кържев трябваше да внесе опровержение в медията, но то няколко месеца стои в деловодството на вестника и не се публикува.

- Ще продължите ли да разследвате делото за "Странджа 2"?

- Ще си направя отвод във вторник. Това законът го изисква, нормално е и аз ще си подам отвода.

До този момент съдът още не се бе произнесъл за мярката на тримата обвиняеми. По-късно молим Петров да коментира решението на съда и коментарите на защитниците.

- Г-н Петров, как ще коментирате факта, че съдът остави и тримата обвиняеми в ареста, явно се е доверил на доказателствата срещу тях?

- Нека хоратада преценяват правилно ли е или не.

- Защитниците се заканват да сигнализират прокуратурата, че сте провокирали обвиняеми да дадат пари, което е наказуемо?

- Всеки има право да подава сигнали. Действал съм по закон, спазил съм правилата. Очаквах да бъда атакуван, така че тази жалба не ме притеснява. Те нямат друга защитна теза.


http://www.law-bg.net/index.php?option=com_content&view=article&id=311:2010-04-05-16-57-23&catid=1:latest-news&Itemid=71




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 14580846
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9761
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031