Постинг
23.01.2011 09:54 -
ЩЕ ИЗХАРЧАТ ЗАЛУДО ОЩЕ 3 МИЛИОНА ЗА “НАЦИОНАЛЕН БРАНД”
ЩЕ ИЗХАРЧАТ ЗАЛУДО ОЩЕ 3 МИЛИОНА ЗА “НАЦИОНАЛЕН БРАНД”
Снимка: immoban.com Кой професионалист, ако е с разсъдъка си, би сменял логото на бранд - колкото и кусури да има - в разгара на рекламна кампания?
Това писмо е провокирано от новината, която макар и за кратко, изтече в медиите, а именно - предстоящо откриване на процедура по конкурс от Министерство на икономиката, енергетиката и туризма за подмяна логото на България. Работя в областта маркетинг и реклама повече от 25 години. Редно е също така да кажа, че съм с много резерви относно качествата на сегашното лого. Тук може да се говори и за странната графична близост между логотипа на България и Турция и за други професионални конкретики, но не ми се иска акцентът на писмото ми да е жонглиране с маркетингов „сленг". Целта ми е да обърна внимание на факта, че по-голям абсурд от подмяна на актуалното лого не може да съществува! Всеки първокурсник от специалност „Маркетинг" би се изсмял на такова намерение. Учудвам се, че въпросната идея бе подмината, както споменах по-горе, с недопустимо безразличие от медии, обществени организации, финансисти, социолози и т.н., които по принцип се надпреварват за участие в различни студия, за да менят мъдри мисли, относно какво става в тази наша родина и накъде вървим! Въпросът, който повдигам е не само професионален абсурд, но и касае сериозни финансови казуси. Ще си позволя да цитирам проекти на МИЕТ, отрасъл „Туризъм", които са в напреднал стадий на изпълнение, т.е. по тях има усвоени средства и то, със сигурност, повече от 50%! Средствата са отпуснати по „Програма за регионално развитие 2007 - 2013 г.", съфинансирана от ЕС. Повече подробности могат да се видят на страницата на МИЕТ. 1. „Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейскителевизионни канали":
· Стойност 2 822 900лева · Продължителност 24 месеца · Краен срок на изпълнени декември 2011г.
Няма да си играя да сумирам милионите, които са похарчени по тези проекти, изпълнени с действащото към момента лого на България. Искам само да попитам специалистите от МИЕТ, кой професионалист, ако е с разсъдъка си, би сменял логото на бранд в разгара на рекламна кампания, която, за да съм обективна, е сериозна, мащабна, грамотна и за първи път прави опит да наложи пред прецизиран международен таргет България, като туристическа дестинация. Този професионален лапсус не бива да се прави при налагане нов дизайн на копче, да не говорим за нещо толкова сериозно като лого на държава! Освен всичко друго, графичният знак е съвсем нов, неизчерпан откъм комуникационни практики! Аргументът, който се прокрадна в малкото отделени минути по този въпрос, бе асоциацията на розата от логото с партийната емблема на БСП. Това също е толкова абсурдно, че и до сега не ми се вярва да съм го чула наистина, но ей, богу - чух го! Дори, да приемем, че има такъв момент, дали той оправдава изхарчените към момента средства, новите, които ще се разходват, за да се направи всичко отново, да не говорим за ефекта, който това действие ще предизвика по света! От къде ще дойдат тези нови средства, след като определените за това са вече похарчени по предназначение - реклама на България като туристически субект! Не ни ли стигат ежедневните гейтове по какви ли не поводи, а сега и това - за да ни е пълен букетът от абсурди! Ние като че ли сме си поставили за приоритетна цел да учудваме света ежеседмично и ежедневно, като се стремим всячески да не губим темпо и да бъдем все по-оригинални, но за съжаление в негативен прочит! Това като че ли ни се удава най-добре! Искам за предизвикам полемика по този случай и се надявам да се намери разумен човек, институция, които да спрат този пореден абсурд, за щастие още в зародиш!
Kъм абсолютно точните разсъждения на Светлана Иванова вестник "19 минути" добавя няколко факта. Още при първото пускане на идеята да се изхарчат едни 3 милиона лева за нов брад на България, екипът на ежедневника се запитва колко би струвало това всъщност. Попитат голям български производител, който използва за създаването на своите продукти – пазарни лидери, първокласна британска агенция.
Цялата проудктова концепция – име, слоган, графична и маркетингова, им струва до 100 000 евро на проект. Което е 15 пъти по-малко от 3 милиона! Всеки може да си направи изводите има ли далавери за милиони в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Време е обаче и прокуратурата да се запита нещо. Кой ги прави и колко взема? В противен случай европейската служба за борба с измамите ОЛАФ ще го разкрие за наш срам, както става обикновено, когато се злоупотрбява с евросредства.
http://bulgaria-news.bg/category/bulgaria/media/article/post67708.html
Защо рекламираме старото си лого с 30 милиона, ако тепърва ще правим ново, пита в свое писмо до news.bg читателка
Светлана Иванова | 2011-01-21 09:19:00Това писмо е провокирано от новината, която макар и за кратко, изтече в медиите, а именно - предстоящо откриване на процедура по конкурс от Министерство на икономиката, енергетиката и туризма за подмяна логото на България. Работя в областта маркетинг и реклама повече от 25 години. Редно е също така да кажа, че съм с много резерви относно качествата на сегашното лого. Тук може да се говори и за странната графична близост между логотипа на България и Турция и за други професионални конкретики, но не ми се иска акцентът на писмото ми да е жонглиране с маркетингов „сленг". Целта ми е да обърна внимание на факта, че по-голям абсурд от подмяна на актуалното лого не може да съществува! Всеки първокурсник от специалност „Маркетинг" би се изсмял на такова намерение. Учудвам се, че въпросната идея бе подмината, както споменах по-горе, с недопустимо безразличие от медии, обществени организации, финансисти, социолози и т.н., които по принцип се надпреварват за участие в различни студия, за да менят мъдри мисли, относно какво става в тази наша родина и накъде вървим! Въпросът, който повдигам е не само професионален абсурд, но и касае сериозни финансови казуси. Ще си позволя да цитирам проекти на МИЕТ, отрасъл „Туризъм", които са в напреднал стадий на изпълнение, т.е. по тях има усвоени средства и то, със сигурност, повече от 50%! Средствата са отпуснати по „Програма за регионално развитие 2007 - 2013 г.", съфинансирана от ЕС. Повече подробности могат да се видят на страницата на МИЕТ. 1. „Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейскителевизионни канали":
- Стойност на проекта 7 501 480 лв.
- Продължителност 30 месеца
- Краен срок на изпълнение юни 2011г.
- Стойност 6 411 440 лв.
- Продължителност 36 месеца
- Краен срок за изпълнение декември 2011г.
- Стойност 7 897 5870 лв.
- Продължителност 36 месеца
- Краен срок за изпълнение декември 2011г.
- Стойност 7 960 800 лв.
- Продължителност 36 месеца
- Краен срок за изпълнение декември 2011г.
- Стойност 5 432 600 лв
- Продължителност 30 месеца
- Краен срок за изпълнение юни 2011г.
· Стойност 2 822 900лева · Продължителност 24 месеца · Краен срок на изпълнени декември 2011г.
Няма да си играя да сумирам милионите, които са похарчени по тези проекти, изпълнени с действащото към момента лого на България. Искам само да попитам специалистите от МИЕТ, кой професионалист, ако е с разсъдъка си, би сменял логото на бранд в разгара на рекламна кампания, която, за да съм обективна, е сериозна, мащабна, грамотна и за първи път прави опит да наложи пред прецизиран международен таргет България, като туристическа дестинация. Този професионален лапсус не бива да се прави при налагане нов дизайн на копче, да не говорим за нещо толкова сериозно като лого на държава! Освен всичко друго, графичният знак е съвсем нов, неизчерпан откъм комуникационни практики! Аргументът, който се прокрадна в малкото отделени минути по този въпрос, бе асоциацията на розата от логото с партийната емблема на БСП. Това също е толкова абсурдно, че и до сега не ми се вярва да съм го чула наистина, но ей, богу - чух го! Дори, да приемем, че има такъв момент, дали той оправдава изхарчените към момента средства, новите, които ще се разходват, за да се направи всичко отново, да не говорим за ефекта, който това действие ще предизвика по света! От къде ще дойдат тези нови средства, след като определените за това са вече похарчени по предназначение - реклама на България като туристически субект! Не ни ли стигат ежедневните гейтове по какви ли не поводи, а сега и това - за да ни е пълен букетът от абсурди! Ние като че ли сме си поставили за приоритетна цел да учудваме света ежеседмично и ежедневно, като се стремим всячески да не губим темпо и да бъдем все по-оригинални, но за съжаление в негативен прочит! Това като че ли ни се удава най-добре! Искам за предизвикам полемика по този случай и се надявам да се намери разумен човек, институция, които да спрат този пореден абсурд, за щастие още в зародиш!
Kъм абсолютно точните разсъждения на Светлана Иванова вестник "19 минути" добавя няколко факта. Още при първото пускане на идеята да се изхарчат едни 3 милиона лева за нов брад на България, екипът на ежедневника се запитва колко би струвало това всъщност. Попитат голям български производител, който използва за създаването на своите продукти – пазарни лидери, първокласна британска агенция.
Цялата проудктова концепция – име, слоган, графична и маркетингова, им струва до 100 000 евро на проект. Което е 15 пъти по-малко от 3 милиона! Всеки може да си направи изводите има ли далавери за милиони в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Време е обаче и прокуратурата да се запита нещо. Кой ги прави и колко взема? В противен случай европейската служба за борба с измамите ОЛАФ ще го разкрие за наш срам, както става обикновено, когато се злоупотрбява с евросредства.
http://bulgaria-news.bg/category/bulgaria/media/article/post67708.html
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене