Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.03.2011 00:08 - Бойко Борисов покровителствал братовчеда на Димитър Вучев - Демби в митниците
Автор: meto76 Категория: Политика   
Прочетен: 2276 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 01.03.2011 00:13


Ферис Ажур: Давах пари на Вучката* за контрабанда 26.02.2011 г. 11:18 ч. imageimage

Владимир Николов

image Ферис Ажур

Ето, аз свидетелствам. Ще замълчите ли?
Всички митничари от Терминал 2 са корумпирани. Пазят ги заради Николай Вучев – приятеля на Бойко Борисов. Името на Ферис Ажур нашумя преди няколко месеца, когато беше хванат на Терминал 2 на аерогара „София” да пренася незаконно 107 папагала жако. МВР използва тази акция, за да похвали своите митнически служители там. Пред „Галерия” обаче Ажур представя своята версия. Според него той не е работил сам, а в схема с митничарите, като един от покровителите му там е самият Николай Вучев, близък до Бойко Борисов и негов партньор по футбол, нашумял от телефонните разговори на властта. Както „Галерия” разгласи, премиерът е звънял лично на шефа на митниците Ваньо Танов, за да ходатайства за назначаване на „Вучката” на Терминал 2 на столичното летище.

 

- Разкажете по-подробно за вашия случай, г-н Ажур?

- Аз признавам, че съм извършил това деяние. Но не съм сам. Играл съм орташки с митничарите. Отидете и вижте за какво става въпрос на аерогара „София” на Терминал 2. Защото тези 107 папагала, които съм прекарал оттам, няма как да минат незабелязано. Става въпрос за крещящи животни, напъхани в четири клетки, големи колкото бюра. Сега съм обвинен в контрабанда, а същевременно вече десет години тече бизнесът помежду ни. Всички незаконни дейности са били със знанието на митничарите от аерогарата. Идват при мен. Казват ми: „Искам на клетка по 1000 лева!” И аз винаги съм им давал тези пари под масата.

- Колко души са замесени?

- Всички до един в конкретната смяна. Не знам как си разделят парите, но съм информиран, че се отчитат нагоре по веригата – на по-ниския пост – по-малко, на по-влиятелните – повече. След като се разшумя по моя случай, НСБОП взеха записите от охранителните камери. Ясно се вижда от тях как те се занимават с корупция и прибират подкупи. Освен това, ако нямахме връзка помежду си, как ще имам телефонните номера на абсолютно всички митничари. Аз съм престъпник, обвиняван в контрабанда, а разговарям всяка седмица с митничарите. Ден преди да ме хванат се уговорих с началника на смяната Тихомир Кунчев. Той обаче ми поиска вместо досегашните 4000 лева - 6000. Казах му, че не мога да му дам толкова, заради което той ме издъни. Вика ми накрая: „Няма да взема тия пари, за да се научиш другия път как трябва да се плаща при нас!” Те смятат, че няма доказателства срещу тях. Има кадри от охранителните камери, на които минавам и преди с пратка папагали от Бейрут. Защо тогава никой не ме е обезпокоил? Усмихвам се на митничарите, минавам и готово. Интересното е защо ги прикриват? Защото в схемата е замесен и Николай Вучев, за когото всички знаем, че е човек на Бойко Борисов. Когато стана напечено положението на аерогарата, веднага беше преместен. Сега обаче отново е възстановен. При него лично се отчитах, когато беше на смяна. През годините ги познавам всички до един. Призовавам разследващите да извадят разпечатки от телефона ми през последните пет години и да се запитат защо се чувам всяка седмица с всички тези хора? Логиката е същата като в случая с Красьо Черния. След като звъня, значи не само аз съм виновен. Видях записите на НСБОП. На тях пристигам с големите клетки с папагали без никой да ме притеснява. Едва, когато отказах да дам повече пари, бях издънен. От НСБОП ми казаха, че когато имат резултат, ще ме уведомят. Никой не ми казва нищо вече седем-осем месеца.

- Как давахте парите?

- Само на ръка. Понякога се разиграват цели сценки. Митничарят излиза навън, пуши цигара, аз минавам покрай него и му слагам бързо плика с пачката в ръката. Предварително винаги им се обаждам, уреждаме всичко.
От десет години карам от Ливан тези животни. Няма как контрабандата да се върши от един човек. Папагалите грачат, викат, обемисти са. Това не са 200 грама дрога да ги скриеш. Сега животните са в зоопарка.

- Какво се случва с делата срещу вас?

- Днешното дело (на 22 февруари – бел.ред.) се отложи, както всичко в България. Очаквам да ме осъдят с глоба. Едната е 70 000, другата – 5000.

- Според документите пратката струва 200 000 евро?

- Тази сума е абсолютно нереалистична. Печалбата ми е чисто 5000 лева. Аз ги продавам в чужбина на едро. Не мога да ги продавам един по един. А и така да е, един папагал жако струва 1000 лева, а не 4000, както се опитват да насадят в обществото. Пишат се такива суми, за да могат Цветанов и Танов да се бият в гърдите, че разкриват престъпността. Когато ме хванаха, си направиха страхотен пиар на мой гръб. Пресцентровете им пратиха съобщения чак до вестници във Великобритания и САЩ. Специалисти са казвали, че не може едни такива клетки да минат без помощта на митничарите. Да не говорим със същите хора какви неща сме правили на стария терминал. Цели камили сме прекарвали. Можете да попитате в зоопарка във Варна и в Ловеч кой им е дал камилите.

- Мислите ли, че другите виновни ще се измъкнат?

- 100% съм уверен в това. Те се отчитат нагоре. Щом Вучката го връщат обратно, значи има връзка. Има и интерес. Аз си признавам, за да си платя наказанието. Но съм категоричен, че покрай мен ще изгърмят и останалите замесени, защото те са много. Не може една нормална глава да реши, че съм правил тази контрабанда сам. Аз действам така – имам двадесет номера и почвам да звъня на шефовете да ги предупреждавам, че утре чакам пратка. Уговаряме се, плащам и всичко е точно.

- Имали ли сте други отношения с митничарите?

- Принуждавали са ме да им нося цигари от безмитната зона, за да пушат по-евтино. Понякога ми се карат, ако не съм взел. Нагли са от дъното на душата. Да не говорим за другите им далавери. Влизаш на аерогарата. Казваш: „Имам 20 000 евро!”, записват те, дават ти бележка, а ти реално нямаш една стотинка. Ето ти едни готови изпрани пари. Лично на мен са го правили това няколко пъти. Редовно го вършат за търговците от „Илиянци”. Искат 1% от дадената сума. Аз не се притеснявам, че някой може да ми направи нещо. Не ме е страх, не ми пука. В България, като си отвориш устата, очевидно ти гърмят прозорците. И сега работя, вече легално. Правят ми мизерии обаче след случая с папагалите.

- Защо трябва да вкарвате нелегално?

- Защото нямам право да вкарвам повече от пет. Счита се иначе, че са за търговска цел. Забраната е за целия Европейския съюз. Тази държава е изядена от корупция. Мога да направя един експеримент. Правим една фалшива бомба и ти гарантирам, че ще я кача на всеки един полет с изключение на този до Израел.

* Нашумелият наскоро митничар Николай Вучев - Вучката, за когото стана известно, че премиерът Борисов е ходатайствал да бъде върнат на старата му позиция на летището в София, е братовчед на небезизвестния Димитър Вучев - Демби, чието име се свързва с редица разследвания на атентати, покушения, наркотрафик и побои.

Текстът е публикуван във в. "Галерия"


http://glasove.com/article-12303.php




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 14618418
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9761
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930