Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.11.2011 19:27 - Висши представители на ГЕРБ продават посланическо място в Прага за 100 000 долара!
Автор: meto76 Категория: Политика   
Прочетен: 1736 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 04.11.2011 19:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Кандидат-посланик дал над $100 000 подкупи на хора с ”връзки с управляващите”
    Бивш български дипломат, който живее в Прага, се е опитал да си купи посланическото място там. Месеци наред той преговарял с различни хора, представящи се за политически лица от ГЕРБ, сключвал с тях договори и превеждал пари.
Сънародникът ни дори сменил потомствената си партийна книжка на социалист с такава на член на управляващата партия, за да се добере до поста, но останал излъган, съобщи bTV.

60-годишният Витко Витков е племенник на бившия здравен министър от кабинета на Жан Виденов - Мими Виткова, и за кратко е бил и дипломат.
„При една от командировките ми се запознах с хора, които претендираха, че имат връзки с управляващите, един вид връзки с ГЕРБ. Същите хора ми предложиха срещу заплащане да ме направят посланик в Чехия. Аз живея и работя в Чехия, познавам доста от кухнята на дипломатите и просто го приех присърце, тъй като искам все пак да се върна отново на тази работа”, разказва самият той.

Първоначално му поискали 40 000 долара, които трябвало да плати, ако казусът бъде уреден положително.
"Първоначално започнахме с Маргарита Багрянова Захариева, с която се запознах през лятото на 2010-а и която каза: "Г-н Витков, аз имам изключително добри връзки с министър Николай Младенов, с шефа на политическия кабинет и така нататък. Можем да решим казуса положително, но трябва да платите 40 000 долара". И какво да кажа, аз се съгласих. Направихме едно пълномощно, с което дадох на г-жа Захариева да изтегли еднократно от моите сметки сумата, като й дадох 1600 долара на ръка”, казва още Витков.

До октомври обаче от г-жа Захариева нямало никакви вести и той започнал да се притеснява, че е излъган. Тогава обаче се появил следващият човек във веригата.
„Г-жа Захариева ме запозна с Иван Белберов. И той буквално ми заяви: "Витко, може да се получи нещо, може да направим нещо, да решим въпроса, но трябва да платиш вече 60 000 долара”. Бях малко озадачен, но се съгласих и с това тяхно условие и подписахме договор. В него пише, че аз дължа сумата от 60 000 долара за съответните услуги, но съответните услуги бяха, малко смехотворно звучи, да ме представлява г-н Белберов и неговата фирма пред държавните институции в България и да изготвят документи, които да представят във външно министерство", спомня си още Витков.

Той обаче твърди, че в договора е пишело, че Белберов се задължава да постигне искания резултат - Витков да стане посланик.
„Но историята продължава с това, че г-н Белберов ме запозна с г-н Иван Петров, който се представи като координатор на ГЕРБ за Южна България, който взе присърце казуса. Каза, че ще направи всичко възможно, и той обеща, че ще стана посланик", казва бившият дипломат.

Петров обаче поискал само 10 000 долара - за турне на групата „Сънрайз” на Георги Мархолев, когото също му представил.
По време на разговора това, което ми направи на мене силно впечатление, е, че г-н Мархолев спомена, че е близък приятел с друга много високопоставена личност в йерархията на ГЕРБ, а именно г-н Иван Саздов, който го представиха като шеф на предизборния щаб на г-жа Йорданка Фандъкова. Г-н Мархолев пое ангажимента да говори с г-н Саздов и буквално ми беше казано, че г-н Саздов има толкова възможности, че просто с вдигането на един телефон може да се уреди едно посланическо назначение”, допълва Витков.

Той превел исканите 10 000 долара по сметка на жената на Мархолев, като си запазил бордерото. И зачакал среща със Саздов.
„През юли ми се обади г-н Петров и ми каза, че разговор с г-н Саздов е проведен и че условията са следните. Условията за назначаване на посланик в чужбина са 200 000 евро, но тъй като съм бил член на политическа партия ГЕРБ, сумата става 100 000 евро. На което аз казах, че просто вече нямам тези възможности и нищо не е свършено”, разказва още кандидат-посланикът.

След като разбрал, че е измамен, Витко Витков решил да сезира полицията, с надеждата, че ще си върне парите. След сигнала всички участници в историята били викани за разпит, а полицаите го уверили, че скоро случаят ще стигне  до прокуратурата.
Въпреки че многократно е дал подкуп, Витков има чиста съвест.


http://dnes.dir.bg/news/balgarin-poslanik-gerb-podkupi-praga-vitko-vitkov-9844496?nt=4


http://www.btv.bg/shows/tazi-sutrin/reportazhi/story/1626649882-Kandidatposlanik_dava_100_hil_dolara_rushveti_i_ostava_bez_post.html



Гласувай:
3



1. meto76 - http://www. bolgari. net/3_%D...
04.11.2011 19:35
http://www.bolgari.net/3_%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B0_%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%8F%D1%82_%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BE_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-el-426.html

Там е и собственикът на кортовете в курортното градче Иван Саздов, който оглави инициативния комитет за издигането на Борисов за кмет през 2005 г.

Кръг «Банкя»

Бойко Борисов
Иван Саздов – бизнесмен
Красимир Велчев – организационен секретар на ГЕРБ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 14580567
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9761
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031