Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.02.2012 10:20 - Защо няма да ви дам работа!
Автор: meto76 Категория: Политика   
Прочетен: 2566 Коментари: 4 Гласове:
9

Последна промяна: 04.02.2012 10:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Защо няма да ви дам работа   Публикувана: Четвъртък, 2-ри Февруари 2012, автор(и): 24 Часа;

image

Снимка: gorod.lv

АНДОР ЯКАБ, УНГАРСКИ БЛОГЪР

БИХТЕ могли да работите в моята компания. Бих могъл да осигуря такава работа на дузина хора, но няма да го направя. Ето защо.

Не бих взел на работа жена

Причината е проста: жените раждат деца. Не ме разбирайте превратно. И аз съм се появил така на бял свят, и децата ми също. Не бих взел на работа жена, защото когато чака дете, тя излиза в майчинство за 3 г. и аз не мога да я уволня. Ако иска 2 деца, отпуската й вече е 6 г.

Така че ще взема на работа някого, който ще работи вместо нея, докато тя е дълги години в отпуска. Но не мога да я уволня не само тогава, когато не е на работа - не мога да го направя и когато се върне. Затова ще се наложи да уволня този, който е работил вместо нея през цялото това време. Когато жената се връща на работа от майчинство, по закон се налага да й вдигна заплатата до сегашното ниво за нейната позиция. Освен това е нужно да й дам отпуската, която е натрупала за времето на майчинството. Когато тя се върне на работа, може да започне с изцяло платен 2-4-месечен отпуск.

Не бих взел на работа хора над 50 години

Не защото имам проблем с най-опитните професионалисти. Не бих ги наел, защото скоро те ще влязат в т.нар. защитена възраст. И ще попадна с тях в клопка точно както бих попаднал с назначената жена. Не можете да уволнявате хора в предпенсионна възраст, трябва да им плащате заплата и всички останали разходи, дори и ако работят зле.

Бих наемал на работа само мъже между 25 и 50 години

Да ги вземеш на работа също е рисковано, защото нямам право да ги уволня по каквато и да е причина (примерно, че доходите ми са недостатъчни или не ми харесва как работят). Голям е рискът те да заведат дело - и с голяма вероятност да спечелят. Но с този риск все пак бих се справил.

Също така трябва да вземам предвид, че 35-годишният човек има 25 дни отпуска в годината. Което означава, че някой трябва да го замества в продължение на месец. Ако ми трябват 12 работници, налага се да наемам тринадесети, за да замества всички останали, които излизат в отпуска.

Но все пак, въпреки всичко казано дотук, аз бих могъл да ви дам работа.

Аз съм смел предприемач. Предприемачите поемат рискове, затова бих могъл да си продам апартамента и да заживея под наем. Надявам се, че тези пари, които ще получа срещу апартамента, ще са достатъчни. Смело ще започна своя бизнес, а ако не потръгне (което често се случва със стартърите), няма да страдам чак толкова.

Моята компания ще предлага великолепни услуги, които е невъзможно да бъдат осигурени без достойни условия за труд. Ще взема на работа 13 души - 12 на постоянна работа и един за заместване по време на отпуски. 14 души заедно с мен ще могат да работят в комфортен, добре оборудван офис от 158 кв. м. Това ще ми струва по 10 евро на месец на квадрат, плюс 3,5 евро на квадрат за комунални услуги. Общо 2133 евро месечно.

Ето ежемесечните ми разходи: наем на офис - 2133 евро, заплати - 13 x 1572 = 20 436 евро, други разходи - 3058 евро, общо - 25 627.

Доста страховито за ежемесечна сметка, нали? Толкова се налага да плащам ежемесечно, без значение какви са ми доходите. И в добрите, и в лошите месеци. И в лятното затишие, и преди Коледа, когато работата ще е много по-малко.

Най-вероятно фирмата няма да може да продава повече от 1000 часа услуги на месец. Но това не е достатъчно, трябва ми и печалба.

Не съм алчен, а и пазарът е свит. Затова ще сложа надценка от 20%. Това ще повиши моята ставка до 30 евро на час. 7 евро от тях директно отиват за държавата, останалите са доход за фирмата. Аз съм оптимист. Ще мога да печеля 1521 месечно, но да не забравяме, че съм си продал апартамента и съм вложил средствата в компанията. Тоест, налага се да наема жилище поне за 300, иначе ще стана бездомен. Ще живея скромно, няма да харча много и жена ми също ще работи. Пък и време за харчене надали ще имам, тъй като за разлика отмоите служители аз ще работя по 12 ч на ден, включително и през уикендите.

Трябват ми 9 г., за да си върна средствата, вложени във фирмата, и едва след това ще мога да си купя ново жилище. Е, при тези обстоятелства не изгарям от желание да си продам апартамента и да вложа парите в нова компания. В това време конкурентите продават същата услуга, незаконно, при крайно скапани условия. Конкурентите ще провеждат дискредитиращи кампании срещу моята фирма. Моите сътрудници може да дойдат на работа само за да изучат тайните на моя бизнес и да ми откраднат клиентите. Оплакванията срещу всичко това няма да помогнат - на никого не му дреме.

Ето затова в общи линии и не давам работа никому. И мисля, че по същите причини много предприемачи, започнали собствен бизнес, също няма да създават работни места. И затова все повече хора остават без работа, купуват все по-малко стоки и по този начин плащат по-малко ДДС. И затова честните компании стават все по-малко и те наемат все по-малко служители и плащат по-малко данъци. Затова държавата получава по-малко средства за социални помощи, и именно затова социалните помощи скоро ще заприличат на концлагер.

Ще ви дам работно място само ако: мога да ви уволня в мига, в който пожелая.

ДДС бъде понижен до 20% (а още по-добре до 15%).

Ако държавата взема за себе си "само" 30%.

Ако по-високият доход не носи по-високо наказание.

Ако държавата се бори с корупцията, а не с честните компании.

Докато това не се промени, няма да почна собствен бизнес и да създавам работни места.

*Статията е от лятото на 2011 г., и е масово обсъждана в унгарските медии и блогове. Публикуваме я със съкращения.


http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1213421


http://svejo.net/1407489-globalization-zashto-nyama-da-vi-dam-rabota




Гласувай:
9



1. анонимен - Добри Божилов
04.02.2012 11:14
Като изключим поставянето на майчинството като първи проблем, другото точно...
цитирай
2. анонимен - Когато помощник - слугата биде твърде овластен, а Държавата е навсякъде ...
05.02.2012 15:24
Надявам се, че не очакваш "масово обсъждане" в Бг., защото тая няма да стане. А проблемите ни са същите, като на унгарците.
Колкото повече ни се бърка Държавата във взаимоотношенията, толкова по - зле!
Но "масите" не са готови да възприемат, че има и друго. Че трябва да избират примерно между : НОИ или пенсии, ограничаване на законодателство касаещо бизнеса и отделните дейности или корупция, безработица, спад на БВП... , драстично съкращаване на бюджетния сектор, основно на АД - министрацията или срив в частния и особено в производството ...
цитирай
3. meto76 - Надявам се, че не очакваш "...
05.02.2012 18:15
анонимен написа:
Надявам се, че не очакваш "масово обсъждане" в Бг., защото тая няма да стане. А проблемите ни са същите, като на унгарците.
Колкото повече ни се бърка Държавата във взаимоотношенията, толкова по - зле!
Но "масите" не са готови да възприемат, че има и друго. Че трябва да избират примерно между : НОИ или пенсии, ограничаване на законодателство касаещо бизнеса и отделните дейности или корупция, безработица, спад на БВП... , драстично съкращаване на бюджетния сектор, основно на АД - министрацията или срив в частния и особено в производството ...

+1
цитирай
4. evrazol - Тук си имаме начини да решаваме в...
04.06.2012 01:23
Тук си имаме начини да решаваме всички тези въпроси. Този унгарски приятел трябва да поработи малко в БГ и като се върне ще е номер едно.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 14617218
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9761
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930