Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.03.2015 14:17 - "Ню Йорк таймс": Как да се понижат рисковете във въздухоплаването
Автор: meto76 Категория: Политика   
Прочетен: 3288 Коментари: 0 Гласове:
1



Как да се понижат рисковете във въздухоплаването  "Ню Йорк таймс"
image

Има доста неща, които още не са известни около трагичната катастрофа с еърбъса на "Джърмануингс" във Франция. Но това, което все пак знаем, е, че авиокомпаниите могат да предприемат стъпки, за да бъде намален рискът пилоти преднамерено или по невнимание да разбият самолет.
 

След анализ на записите от черната кутия разследващите заявиха, че внезапното снижаване на машината във вторник по време на полета й от Барселона за Дюселдорф е предприето от втория пилот, когато той е бил сам в кабината, и че след това той не е отворил вратата на излезлия преди това капитан. На записите се чува как командирът на полета се опитва да влезе пак в пилотската кабина.
 

Според френските разследващи вторият пилот Андреас Лубиц е бил в съзнание, но може би никога няма да узнаем със сигурност дали е било така. Знаем обаче, че нещата е можело да се развият другояче, ако в кабината е имало още един човек. Изпълнителният директор на "Луфтханза" - компанията собственик на "Джърмануингс", каза вчера, че европейските регулатори не изискват в кабината винаги да има по двама души.
 

В САЩ обаче има такова изискване, казват Федералната администрация на гражданската авиация в САЩ и местна браншова организация. Правилото е, че ако пилот трябва да излезе по каквато и да е причина от кабината, стюардеси или намиращи се на борда пилоти, които в момента не са на работа, имат право да влязат в кабината. Това са разумни правила и всички авиокомпании трябва да ги възприемат. При аварийна ситуация стюардеса може да опита да отвори вратата или да повика излезлия пилот.
 

Присъствието им би било полезно, не само при преднамерен саботаж, но и ако управляващият пилот поради някаква причина не е в състояние да изпълнява професионалните си задължения - например заради инфаркт.
 

 

След атентатите от 11 септември законодателите и регулаторите са постъпили правилно, като са поискали от авиокомпаниите да повишат мерките за сигурност в кабините и да ги оборудват с блиндирани врати. Изглежда това решение е попречило на капитана на самолета на "Джърмануингс" да се върне в кабината. Вчера няколко авиопревозвача, включително "Норуиджън еър шатъл", заявиха, че ще въведат изискване по време на полет в кабината да има поне двама души.
 

Като цяло въздушният транспорт си остава невероятно сигурен, а случаите, при които пилоти се самоубиват и погубват пътниците, са изключително редки. В изследване, огласено миналата година, Федералната администрация на гражданската авиация на САЩ посочи само осем такива случая за периода от 2003 до 2012 г. При всички изброени примери става дума за малки частни самолети, а не за пътнически лайнери и само в един от случаите освен пилота на борда е имало и друг пътник.
 

Няма политика за сигурност, която да предвиди всички ситуации. Но изискването за двама души в кабината по време на полет е разумна стъпка, която ще намали риска от това животът на десетки или стотици хора да е поверен на един-единствен пилот.
 


http://www.mediapool.bg/kak-da-se-ponizhat-riskovete-vav-vazduhoplavaneto-news232228.html





Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 14625399
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9761
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930