Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2017 12:22 - ЕДИН ЩРИХ ЗА ГОВОРНАТА КУЛТУРА НА ПОЛИТИЦИТЕ
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 8030 Коментари: 3 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 ФРИВОЛНИТЕ ТЪЛКУВАНИЯ НА ГРАМАТИКАТА

Днес едно изказване на селският тарикат и криминално проявено лице ББ ме накара да се замисля за говорната култура на българските "политици". В краткото си изказване той ме разсмя два пъти. Първият път избълва една абсурдна смехория. В желанието си да бъде оригинален вместо да каже "етническа нетолерантност" изръси  "неетническа толерантност". Вероятно го е взел от спортните ни журнаГлисти, които вместо "Световен, или олимпийски вицешампион" обръщат нещата до "вицесветовен или вицеолимпийски шампион" Аз настоявам да ми обяснят какво означава "вицесвят" или "вицеолимпиада", защото аз не знам какво означават тези термини.Нека ми обяснят аз във "вицесвят" ли живея или в нормалния свят. Дали е все едно да кажеш "полугола жена" или "гола полужена". Прегледах внимателно "Винету". Там не намерих такава комбинация от думи. 
Втората смешна изненада беше новият термин "османски химни и песни". Отново прегледах "Винету" и там не открих подобен словесен бисер.
Но подобни новости и старости има и сред останалите наши "политици".
Една депутатка, чието име съм забравил, прочете латинската цифра V|| /седем/ като "ви ай ай. Друга сегашна депутатка,която беше и министър на образованието произнася думата "висше" само по своя прочит като "вишу". Повсеместното ме-кане при изговаряне на сказуемото в първо лице множествено число е признак на провинциализъм и ниска говорна култура.
В този моминт от Скопие репортерката Ризова измисли нова латинска дума-"комоциУМ/!!!
Препоръчвам и да си купи една тетрадка със 100 страници и да я изпълни с думите "комоциО", "секциО" и "операциО", защото това е правилната форма.
Най-добре е да употребяват само думи, които със сигурност знаят как се произнасят и какво означават. Вярно, тогава ще се наложи да ми разкажат "Война и мир" с трийсетина думи, но аз ще се опитам творчески да ги разбера.



Гласувай:
3



1. nedovolen - !
28.04.2017 13:03
Единствената "заслуга" на дупедатите е, че по време на мандатите малко компенсират пропуснатите си уроци по граматика. 😉
цитирай
2. 1997 - Босият има право да хвърли камък! Или?
28.04.2017 13:46
Вж. заглавието: http://bosia.blog/politika/2017/03/24/kolko-e-goliam-bylgyrinyt.1517482
КОЛКО Е ГОЛЯМ БЪЛГЪРИНЪТ
цитирай
3. krumbelosvet - E, далече са
30.04.2017 14:06
Е, далече са политиците от фелдфебелските (старшински) бисери.
- Драги бойци, защо е излишно заради един-двама да забременявам цялата рота?
- Абе ти да не мислиш, че съм евентуален?
- Нашето оръжие в боя е радиостанцията (пред рота радисти), и всьо таки, нашето хладнокръвно оръжие си остава карабината!
- Обувката се състои от молекули. Ако тя не се маже с вакса, молекулите умират и обувката се разпада.
- Това вичем стана цело изобилие. Това вичем стана бесовица (разхвърляно спално помещение, врява и боричкане).
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11720795
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031