Постинг
27.01.2010 13:35 -
Тръгва пробен проект на електронното правителство
Автор: meto76
Категория: Технологии
Прочетен: 673 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 27.01.2010 22:42
Прочетен: 673 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 27.01.2010 22:42
От февруари ще тръгне пробен проект за електронно правителство, който първоначално ще предлага 13 услуги, съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Сред предлаганите услуги е онлайн издаването на удостоверения за настоящ и постоянен адрес. Българите, на които предстои да сменят документите си за самоличност и искат да впишат нов адрес в личната карта или паспорт, имат възможност да спестят време, като използват платформата.
Като начало услугата ще се предоставя от две районни администрации в София и една в страната, но очакванията на министерството са все повече големи общини да се включат.
Регистрацията на постоянен адрес е задължителна за всички граждани. Когато човек се премества в друг град или е продал жилището, в което живее, той трябва да промени постоянния си адрес. До 1 месец след това трябва да смени и личната си карта, за което се изисква удостоверение за постоянен адрес.
Условие за ползването на услугата онлайн е притежанието на електронен подпис. Изискването е в интерес на гражданите – така ще се избегне ситуация, в която някой знае чужд единен граждански номер и се опита да смени адреса на друг човек. Заявяването на удостоверения за постоянен или настоящ адрес през портала ще отнема няколко минути.
Справките за изплатени парични обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване за болнични, бременност, раждане и безработица също ще бъдат достъпни през платформата и ще имат стойност на официален документ. Засега не се изисква притежание за електронен подпис, за да бъде ползвана услугата. Справките ще служат за проверка на базата и периода, за който са изчислени обезщетенията. Актуалното състояние на изплатените пенсии също ще може да бъде проверявано през портала за интегрирано административно обслужване.
Още през февруари жителите на Варна ще могат да кандидатстват онлайн за издаване на удостоверение за семейно положение, както и на документ за наличие на реституционни претенции за недвижими имоти, общинска собственост. Две специализирани услуги на "Морска администрация" също ще бъдат достъпни през портала: извлечения от регистъра на корабите и издаване на удостоверение за плавателен стаж.
http://www.dnevnik.bg/pazari/2010/01/27/848483_trugva_proben_proekt_na_elektronnoto_pravitelstvo/
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/01/27/848981_novi_e-uslugi_shte_shtadiat_grajdanite/
Подготовката за въвеждане на електронно управление започна още през 2002 г., припомнят от транпортното министерство. До момента обаче няма реално предоставяне на електронни услуги от страна на държавата. |
Сред предлаганите услуги е онлайн издаването на удостоверения за настоящ и постоянен адрес. Българите, на които предстои да сменят документите си за самоличност и искат да впишат нов адрес в личната карта или паспорт, имат възможност да спестят време, като използват платформата.
Като начало услугата ще се предоставя от две районни администрации в София и една в страната, но очакванията на министерството са все повече големи общини да се включат.
Регистрацията на постоянен адрес е задължителна за всички граждани. Когато човек се премества в друг град или е продал жилището, в което живее, той трябва да промени постоянния си адрес. До 1 месец след това трябва да смени и личната си карта, за което се изисква удостоверение за постоянен адрес.
Условие за ползването на услугата онлайн е притежанието на електронен подпис. Изискването е в интерес на гражданите – така ще се избегне ситуация, в която някой знае чужд единен граждански номер и се опита да смени адреса на друг човек. Заявяването на удостоверения за постоянен или настоящ адрес през портала ще отнема няколко минути.
Справките за изплатени парични обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване за болнични, бременност, раждане и безработица също ще бъдат достъпни през платформата и ще имат стойност на официален документ. Засега не се изисква притежание за електронен подпис, за да бъде ползвана услугата. Справките ще служат за проверка на базата и периода, за който са изчислени обезщетенията. Актуалното състояние на изплатените пенсии също ще може да бъде проверявано през портала за интегрирано административно обслужване.
Още през февруари жителите на Варна ще могат да кандидатстват онлайн за издаване на удостоверение за семейно положение, както и на документ за наличие на реституционни претенции за недвижими имоти, общинска собственост. Две специализирани услуги на "Морска администрация" също ще бъдат достъпни през портала: извлечения от регистъра на корабите и издаване на удостоверение за плавателен стаж.
http://www.dnevnik.bg/pazari/2010/01/27/848483_trugva_proben_proekt_na_elektronnoto_pravitelstvo/
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/01/27/848981_novi_e-uslugi_shte_shtadiat_grajdanite/
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене