Постинг
08.12.2010 00:24 -
SpaceX отлага старта на Falcon 9 с капсулата Dragon
SpaceX отлага старта на Falcon 9 с капсулата Dragon 
Частната американска космическа компания Space Exploration Technologies е обявила , за отлагане на планираният за 7 декември старт на ракетата носител Фалкон-9 (Falcon 9) с прототипа на космическата капсула "Дракон" (Dragon) като минимум до 9 декември 2010.
Американските ВВС и НАСА бяха приготвили 3.5 часов прозорец в районана 17ч наше време на 7 декември 2010г.
Гвин Шотуел , президент на SpaceX, по време на прес конференция е обявил , че по време на последната инспекция на ракетата Фалкон-9 , са открити някои проблеми със системите на втората степен на ракетата. "Сега екипите тестват и анализират причините за проблема" е казал той.
Шотуел е казал , че има вероятност , да се наложи да се заменят соплата на Фалкон-9. Ако се наложи едно или две сопла на ракетата да бъдат заменени , то ракетата ще може да полети най-рано в петък. В най-лошият случай , всички стартови прозорци ще бъдат затворени и ще се наложи да се чакат нови възможности.
Първият старт на ракетата носител Фалцон-9 се състоя на 4 юни 2010. Според данните , получени от SpaceX , ;е спь конфигурации на ракетата носител с маса на доставяното полезно натоварване за низка опрона орбита в диапазона 10.4 - 32т и на геопреходна орбита в диапазона 4.7- 19.5 т. Като цената за извеждане на спътник ще бъде в диапазона 49.9$млн до 56$ млн , в зависимост от масата и обема полезно натоварване. Фалцон-9 също така се разглежда в качеството на кандидат за извеждане на орбита на частния пилотиран космически апарат на SpaceX "Дракон" и е неговият товарен вариант за снабдяване на МКС с товари.
Първата степен на ракетата Фалкон-9 има девет ракетни двигатели Мерлин 1С, а втората е снабдена с един двигател Мерлин-Вакум, модифициран за работа във вакум. И за двете степени е предвидена възможност за повторно използване. Също както и РН Фалкон-1, последователноста на старт на Фалкон-9 включва в себе си възможност за спиране на процедурата по старта на основание на проверката на двигателите и системите на ракетата носител преди излитането. Ако е открит проблем , старта се спира и горивото и окислителя се изливат от резервоарите на ракетата.
SpaceX разработва няколко центъра със стартови площадки. Първият е разположен на Кейп Канаверал ( Флорида САЩ ) на стартова площадка номер 40. Именно от там беше реализиран старта на Фалкон-9 на 4 юни 2010. Този стартов комплекс по рано бе използван за изстрелване на РН Титан (Titan III и Titan IV) Другата стартова площадка е разположена на остров Омелек , на атола Кваджалейн (Маршаловите острови ) . От там са запланирани всички стартове на Рн Фалкон-1, от там е планирано да се реализират и стартовете на РН Фалкон-9 с бизнес товари ( без "Дракон"). Третата площадка ще бъде оборудвана на базатана ВВС н САЩ Ванденберг, стартов комплекс 4, за стартове на РН Фалкон-9 със спътниците Иридиум (Iridium Next.)
По отношение на капсулата "Дракон" (Dragon), то тя се състои от два модула : командно агрегатен отсек с каноническа форма и преходник за скчване със втората степен на РН , който също така служи за нехерметичен контейнер за разполагане на товари и оборудване за еднократна употреба 0 слънчеви батерии и радиаторите за охлаждане . Енергоснабдяването на кораба , както и при руските "Съюз" , ще става за сметка на слъневи батерии и акумолатори. За разлика от американските "Аполо" и Boeing CST-100 , "Дракон" практически е мноблочен кораб. Двигателната система , горивните резервоари , акумолаторите и другото оборудване на агрегатния отсек се завръщат заедно с кораба , което е уникално . На първият етап от развитието (товарен КК ) , скачването с МКС , имайки в предвид , че кораба няма автоматична система за скачване , ще става по същият начин както японския товарен кораб. "Дракон" се разработва в няколко модификации: пилотиран вариант - екипаж до 7 човека, товаро - пилотиран ( екипаж 4 човека и 2.5 т товар ) , товарен , и модификация за самостоятелни полети "ДраконЛаб" (DragonLab).
По време на първият старт, пълно фунционалната капсула трябва да излезе на околоземна орбита и да направи 4 завъртания около Земята. В продължение на 5 часовата мисия ще бъдат проведени маневри на "Дракон" с цел промяна на орбитата, а също така предаване на телеметрия, тестване на предаване на команди , подаване на импулс за слизане от орбита и приземяване в океана с изпозлването на парашутна система .
Според договора между НАСА и SpaceX, SpaceX трябва да реализира 15 старта на Фалкон-9 три изпитателни и 12 редовни мисии по доставка на товари до МКС. Първият редовен полет до станцията трябва да стане през 2011г. Но засега изпитанията на Фалкон-9 и "Дракон" се отлагат нееднократно.
http://www.spacenewsbg.com/news/08/December/2010/2240/1/
От НАСА са избрали ракети носители за своите спътници за бъдеще
От НАСА са обявили списък с ракети носители , които агентството планира да използва в близките 10 години за извеждане на околоземна орбита и междупланетни траектории своите космически апарати.
В списъка са попаднали Atlas-5, на Unites Launch Alliance, Falcon-1 и Falcon-9 на компания Space-X, Pegasus-XL и Taurus-XL на компания Orbital Sciences Corp., Athena-1 и Athena-2 на Lockheed Martin. Следва да се отбележи , че в списъка не са влезли РН Delta-2 и Delta-4, които през изминалите години ,бяха много активно използвани от НАСА.
В близките 10 години НАСА планира да похарчи за стратови услуги около 15млд долара.
http://www.spacenewsbg.com/news/20/September/2010/2135/1/

Частната американска космическа компания Space Exploration Technologies е обявила , за отлагане на планираният за 7 декември старт на ракетата носител Фалкон-9 (Falcon 9) с прототипа на космическата капсула "Дракон" (Dragon) като минимум до 9 декември 2010.
Американските ВВС и НАСА бяха приготвили 3.5 часов прозорец в районана 17ч наше време на 7 декември 2010г.
Гвин Шотуел , президент на SpaceX, по време на прес конференция е обявил , че по време на последната инспекция на ракетата Фалкон-9 , са открити някои проблеми със системите на втората степен на ракетата. "Сега екипите тестват и анализират причините за проблема" е казал той.
Шотуел е казал , че има вероятност , да се наложи да се заменят соплата на Фалкон-9. Ако се наложи едно или две сопла на ракетата да бъдат заменени , то ракетата ще може да полети най-рано в петък. В най-лошият случай , всички стартови прозорци ще бъдат затворени и ще се наложи да се чакат нови възможности.
Първият старт на ракетата носител Фалцон-9 се състоя на 4 юни 2010. Според данните , получени от SpaceX , ;е спь конфигурации на ракетата носител с маса на доставяното полезно натоварване за низка опрона орбита в диапазона 10.4 - 32т и на геопреходна орбита в диапазона 4.7- 19.5 т. Като цената за извеждане на спътник ще бъде в диапазона 49.9$млн до 56$ млн , в зависимост от масата и обема полезно натоварване. Фалцон-9 също така се разглежда в качеството на кандидат за извеждане на орбита на частния пилотиран космически апарат на SpaceX "Дракон" и е неговият товарен вариант за снабдяване на МКС с товари.
Първата степен на ракетата Фалкон-9 има девет ракетни двигатели Мерлин 1С, а втората е снабдена с един двигател Мерлин-Вакум, модифициран за работа във вакум. И за двете степени е предвидена възможност за повторно използване. Също както и РН Фалкон-1, последователноста на старт на Фалкон-9 включва в себе си възможност за спиране на процедурата по старта на основание на проверката на двигателите и системите на ракетата носител преди излитането. Ако е открит проблем , старта се спира и горивото и окислителя се изливат от резервоарите на ракетата.
SpaceX разработва няколко центъра със стартови площадки. Първият е разположен на Кейп Канаверал ( Флорида САЩ ) на стартова площадка номер 40. Именно от там беше реализиран старта на Фалкон-9 на 4 юни 2010. Този стартов комплекс по рано бе използван за изстрелване на РН Титан (Titan III и Titan IV) Другата стартова площадка е разположена на остров Омелек , на атола Кваджалейн (Маршаловите острови ) . От там са запланирани всички стартове на Рн Фалкон-1, от там е планирано да се реализират и стартовете на РН Фалкон-9 с бизнес товари ( без "Дракон"). Третата площадка ще бъде оборудвана на базатана ВВС н САЩ Ванденберг, стартов комплекс 4, за стартове на РН Фалкон-9 със спътниците Иридиум (Iridium Next.)
По отношение на капсулата "Дракон" (Dragon), то тя се състои от два модула : командно агрегатен отсек с каноническа форма и преходник за скчване със втората степен на РН , който също така служи за нехерметичен контейнер за разполагане на товари и оборудване за еднократна употреба 0 слънчеви батерии и радиаторите за охлаждане . Енергоснабдяването на кораба , както и при руските "Съюз" , ще става за сметка на слъневи батерии и акумолатори. За разлика от американските "Аполо" и Boeing CST-100 , "Дракон" практически е мноблочен кораб. Двигателната система , горивните резервоари , акумолаторите и другото оборудване на агрегатния отсек се завръщат заедно с кораба , което е уникално . На първият етап от развитието (товарен КК ) , скачването с МКС , имайки в предвид , че кораба няма автоматична система за скачване , ще става по същият начин както японския товарен кораб. "Дракон" се разработва в няколко модификации: пилотиран вариант - екипаж до 7 човека, товаро - пилотиран ( екипаж 4 човека и 2.5 т товар ) , товарен , и модификация за самостоятелни полети "ДраконЛаб" (DragonLab).
По време на първият старт, пълно фунционалната капсула трябва да излезе на околоземна орбита и да направи 4 завъртания около Земята. В продължение на 5 часовата мисия ще бъдат проведени маневри на "Дракон" с цел промяна на орбитата, а също така предаване на телеметрия, тестване на предаване на команди , подаване на импулс за слизане от орбита и приземяване в океана с изпозлването на парашутна система .
Според договора между НАСА и SpaceX, SpaceX трябва да реализира 15 старта на Фалкон-9 три изпитателни и 12 редовни мисии по доставка на товари до МКС. Първият редовен полет до станцията трябва да стане през 2011г. Но засега изпитанията на Фалкон-9 и "Дракон" се отлагат нееднократно.
http://www.spacenewsbg.com/news/08/December/2010/2240/1/
От НАСА са избрали ракети носители за своите спътници за бъдеще
От НАСА са обявили списък с ракети носители , които агентството планира да използва в близките 10 години за извеждане на околоземна орбита и междупланетни траектории своите космически апарати.
В списъка са попаднали Atlas-5, на Unites Launch Alliance, Falcon-1 и Falcon-9 на компания Space-X, Pegasus-XL и Taurus-XL на компания Orbital Sciences Corp., Athena-1 и Athena-2 на Lockheed Martin. Следва да се отбележи , че в списъка не са влезли РН Delta-2 и Delta-4, които през изминалите години ,бяха много активно използвани от НАСА.
В близките 10 години НАСА планира да похарчи за стратови услуги около 15млд долара.
http://www.spacenewsbg.com/news/20/September/2010/2135/1/
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене