Прочетен: 1116 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 14.02.2011 23:08
Николай Атанасов, 14 февруари 2011 г.
Американският авиационен гигант Boeing представи официално най-новиата си модификация пътнически самолет 747-8 Intercontinental, съобщава BBC News. На борда на най-новия гигант от моделната линия Boeing 747 “Джъмбоджет” се събират до 467 пътници, или с 51 повече, отколкото досега. При това самолетът потребява по-малко гориво – 117,9 кг./пътникомясто на 3000 морски мили (5556 км., б. ред.), което ще го направи атрактивен за авиокомпаниите, твърдят производителите.
Въпреки че вместимостта на 747-8 Intercontinental е далеч от абсолютния рекорд на Airbus A-380, тойграбва “палмата на първенството” за най-дълъг самолет в света със своята дължина от 76,3 метра, както в пътническия, така и в товарния вариант.
Размахът на крилата на самолета е 68,5 метра, а височината му – 19,4 метра. Максималната дължина на полета на новата машина е 8000 морски мили (14 816 км.). Крайцерската скорост на гиганта е Mach 0,86.
Церемонията по представянето на машината се състоя в завода на компанията в Евърет, щата Вашингтон,пред около 10 000 работници на концерна Boeing, членовете на техните семейства и гости, в същия хангар, където през далечната 1968 г. е представен първия Boeing 747. На церемонията присъства и “бащата” на модела 747, 89-годишният инженер Джо Сътър (Joe Sutter).
Новата модификация на “Джъмбоджет” може да се похвали с нови крила, нова опашна конфигурация, по-остър нос, най-съвременните двигатели и нов интериор на пилотската кабина. В интериора на самолета също има много съвременни и ефектни решения (ВИДЕО).
Авиокомпаниите Lufthansa и Korean Air Lines вече са поръчали 33 самолета от новата модификация, като американския авиационен гигант е получил и 74 поръчки за товарния вариант 747-8F, който бе показан още през 2010 г.
Американската компания е уверена, че след като 747-8 Intercontinental започне да извършва редовни пътнически полети в края на тази година, броят на поръчките ще нарастне. Ръководството потвърди, че ще произвежда и VIP-версия за частни лица и компании, като поръчка за нея вече е билба получена от частно лице, пожелало да запази анонимност. Производителите се надяват, че и двата самолета “Джъмбоджет” на президента на САЩ също ще бъдат заменени с новия Boeing 747-8.
От постъпването в експлоатация на първия Boeing 747 през 1968 г., в света са продадени над 1400 самолета от този модел, като последния самолет от модификацията Boeing 747-400 бе произведен през 2010 г.
Новата модификация трябва да се конкурира с най-големия самолет в света, европейския конкурент Airbus A380. Спорлед авиационните експерти обаче, бъдещето принадлежи на широкофюзелажните самолети с по-малка дължина като Boeing 787 и Airbus A350, които могат да се приземяват и на по-малките летища, като при това могат да извършват далекомагистрални полети без кацане за презареждане.
В понеделник местно време се очаква Boeing да съобщи и последната информация за графика на подготовка на суперпроекта си Boeing-787 Dreamliner, чието няколкогодишно закъснение на доставките до крайния потребител нанесоха сериозни щети на имиджа, сключените договори и печалбите на американския авиоконцерн.
Видео
http://zonabg.info/Life.70_74/12789.Boing-predstaviha-nai-dalgiq-samolet-747-8-Intercontinental/
http://30dumi.pozicii.net/2011/02/noviyat-boeing-747-8-intercontinental/