
Прочетен: 2047 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 29.04.2011 19:25
от GreenTech.bg на 28/04/2011

С едно зареждане батерията на Bathum осигурява 250 километра пробег, а животът й е около 200 000 километра
Канадската компания Bathium Canada получи правителствено финансиране в размер на $176 миллиона, за да продължи разработката на уникална литиева батерия за електромобили.
Батерията тежи 300 кг и е способна да съхранява пет пъти повече електрическа енергия, отколкото традиционните батерии. Освен това се зарежда само за три часа.
Едно зареждане осигурява 250 километра пробег, а животът на батерията е около 200 000 километра.
Bathium ще започне производство на новите литиеви батерии през 2012 година. Правителството на провинция Квебек счита проекта за много важен и определящ в политиката за развитие на зелени технологии.
Основен акционер в Bathium е френската Groupe Bollor. Двете компании работят по проект за електромобил, наречен La Blue Car. През 2007 година те създадоха съвместно предприятие за разработка и внедряване на технология за литиеви батерии.
Новата батерия се прави от екологично чисти и преработваеми материали. Използваният в нея литий може лесно да бъде извлечен, тъй като е в металическа форма.
http://www.greentech.bg/?p=19714
Млада компания от Калифорния постигна рекорд за ефективност на слънчева клетка. Solar Junction съобщи за резултат от 43,5%, който е потвърден официално от Международното обединение на лаборатории по възобновяеми енергийни източници.
Разработката на Solar Junction използва всъщност стара технология за клетки с мулти-преход, която е широко разпространена в космическите апарати и в съоръжения за производство на електроенергия в пустинни райони.
Високоефективният слънчев панел се състои от няколко тънки слоя с фотоелектрически клетки, поставени на подложка от галиев арсенид – материал, който повишава ефективността на поглъщане на слънчевата светлина. Всеки слой с клетки е оптимизиран за преобразуване на различни части от светлинния спектър в електрическа енергия.
Освен това количеството слънчева светлина, попадаща на фотогалванични елементи с размери 5,5 квадратни милиметра, е увеличено с помощта на огледало. То фокусира слънчевите лъчи, попадащи върху елемента, като така съкращава максимално загубата на светлина.
В резултат на приложената технология е постигната рекордна ефективност от 43,5%, която освен това е била устойчива в широк диапазон на интензитета на слънчевата светлина.
Технологията на Solar Junction е привлякла интереса на компании като Amonix и Concentrix, които произвеждат концентрирани слънчеви фотоелектрически колектори за мащабни слънчеви проекти.
Solar Junction се надява да получи кредит от Министерството на енергетиката на САЩ, за да започне комерсиално производство на новите слънчеви елементи още през тази година. Компанията планира да подобри още повече ефективността на разработените от нея слънчеви панели.
http://www.greentech.bg/?p=19700
![]()
|
Американският щат Калифорния обсъжда възможността да произвежда електроенергия от уличното движение, съобщава германският вестник "Ханделсблат".
Комисията за природните ресурси на калифорнийския Конгрес неотдавна е приела законопроект, внесен от конгресмена Майк Гато, за разработване съответния пилотен проект.
Предвижда се в уличните платна да се монтират сензори, които да преобразуват в електрическа енергия вибрациите, причинени от движението на автомобилите. Проектът ще използва явлението, известно като "пиезоелектричество", при което електрическата поляризация на едно тяло се променя под въздействие на механично напрежение.
През февруари конгресменът Гато внесе в щатския Конгрес законопроекта си, според който сензорите, монтирани в участък от двулентов път с дължина 1 км, ще произвеждат до 44 мегавата електричество - достатъчно за захранване на 31 000 домакинства за една година.
Идеята все пак не е съвсем нова - Израел вече произвежда електричество по този начин, а Италия планира да монтира пиезоелектрически сензори в магистралата, свързваща Венеция и Триест, отбелязва "Ханделсблат".
http://www.investor.bg/news/article/116076/337.html