Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.08.2011 21:05 - Меглена Кунева: Конкурентът ми е един – политическият картел
Автор: meto76 Категория: Политика   
Прочетен: 1131 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 01.08.2011 21:07


Кунева: Конкурентът ми е един – политическият картел

28.07.2011 10.34

Меглена Кунева и Любомир Христов ще посетят Варна в четвъртък и петък, 28 и 29 юли. Преди посещението Меглена Кунева даде специално интервю за читателите на “ДНЕС+”.

- Г-жо Кунева, последните дни станаха ясни имената и на други кандидати за президентския пост. Кого приемате за най-сериозен конкурент?
- Тъй като съм гражданска кандидатура, за мен има eдин конкурент – политическият картел. ГЕРБ - които ерозират демокрацията с еднолично управление, сриват институциите, не зачитат разделението на властите и неглижират гражданското общество, включително с неназоваване на кандидата си за президент. Постът, който олицетворява единството на нацията, може да бъде само граждански. Така ще се оздрави политическия живот и партиите ще се върнат към демократичните си функции – да олицетворяват интересите на гражданите, а не тясно партийните, ще има някой да ги връща към обществения дневен ред

- Появиха се спекулации, че с г-н Ивайло Калфин имате един и същ профил. Каква е разликата между вашите кандидатури, и защо хората трябва да предпочетат именно вас?
- Не, няма общ профил между партийни и гражданска кандидатура. Г-н Калфин е партийна кандидатура и ще се отчита първо пред партията си, а не пред гражданите. Вероятно ще взима и решенията си след вслушване в партийната повеля. Кандидатурата му е част от статуквото.

- При представянето на предизборната си програма начертахте няколко приоритета: образование, здравеопазване и развитие на икономика. До голяма степен обаче те са в компетенциите на изпълнителната власт. Как президентът може да повлияе на тези сфери?
- Да, обявих тези четири приоритета в платформата си. Продължавам да съм единственият кандидат за президент с публично обявена на сайта си платформа, по която получаваме коментари всеки ден.
Президентът държи кормилото и не допуска отклонение от целите и курса. За какво е един консултативен съвет, ако не за да оцени състоянието в България и на България в ЕС. Съюзът хвърли мост към нас, но той увисна над бързо течащата река – от другата страна, от нашата страна на моста, не се строи. Каква е картината в страната, целите, ресурсите, къде искаме да сме в ЕС след две години – това е държавнически разговор. Вижте например Полша, където този разговор се случи и тя е една от най-бързо развиващите се европейски икономики. А какви са нашите данни – 41 % неграмотни 15-годишни – по последни данни на ПИЗА, една четвърт от вливащите се в
пазара на труда са роми. Днес всичко е икономика. Това е разговор за икономика и за бъдещето на България. Тази истина е трудна, но няма защо да се крием от нея, а да я погледнем в очите, да работим, докато не получим резултат. Ако няма диагноза, няма лечение, а като няма лечение, болният не се подобрява. Това ли искаме за нацията?
Президентът няма механизмите на изпълнителна власт, но има глас. Комуникационната власт е силна и доброто управление на тази сила само може да тласне страната напред. Това ще правя.

- Отправяте доста остри критики към управляващата партия ГЕРБ. Как ще работите с тях, ако бъдете избрана за президент?
- Не е нова ситуацията. Аз критикувах и правителството, от което бях част през 2001 – 2005 г. И то, за да си свърша добре работата, която тогава беше национална цел - членството в ЕС. Това ми даваше вътрешна увереност и спокойствие. Постигнахме го. А сега? Сега хората ще ми помогнат да успея да говоря с всички. Надявам се да имам подкрепа на симпатизанти както на ГЕРБ, така и на други. Тези хора също са граждани на България. Те имат същите тревоги. Те не са крепостни на партиите. Това разделение не носи ползи.

- В предизборната си кампанията вече имате много посещения в страната, какво най-често ви питат хората?
- Споделяйки с мен тревогите си – за работа, за заплати, за пречки пред бизнеса, за липсата на сигурност – хората ми дават гласа си. Това е моят глас. За мен той не е само вот. Той е диагноза на държавата. Доверието към мен ще бъде лично. Знаете ли, на всички
места, на които бях, аз чух и решения. И те са прагматични, полезни за общия напредък. Внимателно слушам. Това не е само статистика. Това за мен вече са лични истории. Личните истории на хората, пишат личната история на България. Аз слушам и чувам. И това е най-важното.

- Защо щабът ви обжалва решението на ЦИК да насрочи начална дата на регистрацията за президентските избори на 5 август?
- Защото решението на ЦИК допълнително задълбочава неравнопоставеността между партийните и гражданските кандидати. Партиите могат и в момента да събират подписи, ползват държавната си субсидия за
финансиране на кампаниите си, докато гражданските кандидатури не могат нито да събират подписи, нито да имат фондо-набиране, преди инициативния комитет да бъде регистриран. В Изборния кодекс не е заложена начална, а само крайна дата за регистрацията, затова смятаме, че решението на ЦИК да даде 12 дена повече на партиите и да ощети с 12 дена гражданските кандидати е дискриминационно и незаконосъобразно. То е решение на партийния картел срещу гласа на гражданското общество.


http://www.dnesplus.bg/News.aspx?n=537679


http://svejo.net/1212546-globalization-meglena-kuneva-konkurentat-mi-e-edin-politicheskiyat-kartel



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 14634025
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9761
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930