Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2009 20:58 - VIP брадърите да дарят хонорарите
Автор: meto76 Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 947 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 14.04.2009 20:59


  image Продуцентите на VIP Brother и Нова телевизия да изработят механизми за отчетност към дарителите и обществото, а публичните личности, участващи в шоуто, да дарят хонорарите си за благотворителни каузи. Под този призив са се подписали 45 неправителствени организации, които активно и дългосрочно работят за правата на децата. В новия сезон на VIP Brother те виждат редица пропуски, които могат да рефлектират негативно върху избраните каузи: липса на проучване на проблемите и представяне на ефективни решения, липса на прозрачност в комуникацията с дарителите, подмяна на ценности. В предаването се дава приоритет на формалното събиране на средства, а не на трайното печелене на съмишленици за съответните каузи. От самия старт на предаването се акцентира върху необходимите суми, а не върху решенията, които ще се постигнат чрез тяхното изразходване, сочат обществениците. 
Липсва според тях и яснота за ресурса на дарителството. Всеки човек може да бъде съпричастен и да дари за важна за него кауза. Политиците и държавниците обаче притежават реален властови ресурс, за да решават социалните проблеми чрез конкретни механизми за промяна на съществуващите политики.
Изразено е и съмнение в ефективността на вложените и набраните средства. Основен критерий за ефективността на една дарителска кампания е съотношението на вложените и набраните средства. Предаването не отговаря на този критерий по две основни точки: 1. Изключително голямата разлика в съотношението между стойността на един дарителски sms и сумата, която стига до крайния получател (41% от стойността на sms-а стига до каузите); 2. Изключително голямата разлика между стойността на приходите от реклами и набраните средства.
По тази причина от организациите настояват продуцентите на VIP Brother и Нова телевизия да изработят механизми за отчетност към дарителите и обществото, да започнат процес на консултация и обществено обсъждане с участието на представители на отговорните институции и гражданския сектор за определяне на различно, по-ефективно предназначение на събраните средства за деца в институции и конкретните критерии за избор на домове, а при подготовката на епизодите да съблюдават стриктно изискванията на член 17, ал.3 от ЗРТ.
Към публичните личности, участващи в VIP Brother призивите са: да дарят хонорарите, получени от продуцентите на предаването за благотворителни каузи, да се ангажират лично с това реформата в системата за грижа и развитието на алтернативни услуги в общността да стане приоритет за държавата, по време на престоя си във VIP Brother да демонстрират поведение, което да отчита възможността предаванията да бъдат гледани от деца и с цялото си поведение да внушават различното послание и фокус на това издание на предаването и да бъдат внимателни във всички свои прояви като лица на каузите, които подкрепят.

Организациите, подкрепили тази позиция, са:

1. Национална мрежа за децата
2. Български дарителски форум
3. Фондация „Помощ за благотворителността в България”
4. Асоциация „Родители”
5. Фондация „АРК”
6. Българско училище за политика
7. Фондация „Работилница за граждански инициативи”
8. Американска фондация за България
9. Обществен дарителски фонд, Стара Загора
10. Асоциацията на обществените фондации в България
11. Движение на българските майки
12. Българска асоциация по семейно планиране
13. Български хелзински комитет
14. Център за икономическо развитие
15. Български център за нестопанско право
16. Българска асоциация за лица с интелектуални затруднения
17. Каритас България
18. Център за независим живот
19. Фондация „ЕКИП”
20. Фондация „Благотворител”
21. Институт за социални дейности и практики
22. Фондация "Пайдея"
23. Фондация „Асоциация Анимус”
24. Фондация „Център Надя”
25. Фондация „Институт за социални услуги в общността”
26. Платформа АГОРА
27. Фондация "Шам", Монтана
28. Клуб на НСО, Търговище
29. Фондация "Приложни изследвания и комуникации"
30. Българска тренировъчна централа
31. Център за психосоциална подкрепа
32. Фондация "Социални практики в общността"
33. Сдружение "Общество за всички"
34. Училищно настоятелство при детска градина "Калина", Дупница
35. Фондация "Подари усмивка", Димитровград
36. Център за приобщаващо образование
37. Сдружение „Болкан Асист”
38. Фондация „Екообщност”
39. Сдружение с нестопанска цел „КАРИНА”
40. Фондация „Благодеятел”
41. Фондация „Култура Аними”
42. Фондация „Артист”
43. Фондация „Арт лаборатория за общностно и индивидуално развитие”
44. Младежко християнско движение ИМКА, Габрово
45. Фондация „Женски алианс за развитие”
/БЛИЦ

https://www.bulpress.net/news/article/44340



Гласувай:
0



1. анонимен - да
20.04.2009 17:53
подкрепям напьлно-стига демагогия,много ще се радвам да видя мальк Тошко как ще реагира-мисля че няма да откаже,но знае ли човек...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: meto76
Категория: Политика
Прочетен: 14629109
Постинги: 4396
Коментари: 12131
Гласове: 9761
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930